تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از خواص عناب برایتان بگوییم!

عناب خواص درمانی زیادی برای بدن مان دارد و می تواند در درمان انواع مشکلات و بیماری ها مفید باشد. بد نیست برای مشکلات و امراض مختلف نگاهی به طبیعت بیندازیم و از مواد طبیعی برای درمان خود کمک بگیریم. مزایای میوه عناب به طور عمده توسط مواد مغذی موجود در آن ارائه شده است.

۱- میوه کال تشنگی را افزایش و بلغم و صفرا را کاهش می دهد.

۲- از آنجا که میوه لعاب دار است از آن به عنوان داروی گیاهی برای درمان گلو درد استفاده می کند.

۳- از آنجا که این میوه سرشار از ویتامین A و C و پتاسیم است لذا سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود بنابراین به پیشگیری از سرماخوردگی شایع و سرفه کمک می کند.

۴- عناب به شکل گیری و نگهداری جریان خون، هورمون بدن، استخوان ها، عضلات، پوست، مو، آنزیم های بدن و انتقال دهنده های عصبی کمک می کند.

۵- همچنین با ۱۸ تا از ۲۴ اسید آمینه مهم همراه است این به شکل گیری بیش از ۵۰ پروتئین در بدن کمک می کند و در واقع باعث بهبود روند زخم می شود.

۶- عناب اثر تسکین دهنده بر روی سیستم عصبی و به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل می کند.

۷- عناب استرس و اضطراب را تسکین می دهد.

۸- میوه عناب به کاهش فشار خون کمک می کند.

۹- میوه عناب سیستم ایمنی بدن شما افزایش می دهد.

۱۰- عناب به درمان برخی از بیماری های کبدی کمک می کند عناب به علت خواص آنتی اکسیدان از کبد در برابر آسیب محافظت می کند.

۱۱- عناب برای درمان کم خونی استفاده می شود.

۱۲- دارای خواص آنتی اکسیدان است و در به تأخیر انداختن روند پیری پوست کمک می کند.

۱۳- یکی از مهم ترین مزایای میوه عناب این است که مانع از رشد و جنبش رادیکال های آزاد می شود ویتامین C یک آنتی اکسیدان خوب است و به کنترل رشد سلول های تومور سرطانی کمک می کند.

۱۴- تصفیه کننده خون است و به هضم غذا کمک می کند.

۱۵- میوه رسیده آن برای هضم خوب نیست در دوزهای زیاد باعث اسهال می شود.

۱۶- هنگامی که عصاره عناب با گیاهان خاصی مانند زنجبیل، شیرین بیان و نعناع ترکیب شود درد عضلات گلو را آرام می کند.

۱۷- عصاره عناب در کنترل (تب) در سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است.

۱۸- خواص ضد سرطان زایی دارد.

۱۹- با توجه به مطالعه اخیر، عصاره آب از میوه عناب برای مهار تومور و سلول های که می تواند به سرطان خون منجر شود موثر خواهد بود.

۲۰- عصاره عناب نیز برای تولید محصولات مراقبت از پوست برای کاهش چین و چروک، خشکی، قرمزی، تورم و برای رهایی از آفتاب سوختگی استفاده می شود./شفاف

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از خواص عناب برایتان بگوییم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..