تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان افسردگی با هومیوپاتی وجود دارد؟!

با وجود افزایش روز افزون بیماری افسردگی، متخصصان و محققان زیادی برای درمان این بیماری تلاش می کنند. طب هومیوپاتی هم در این راستا قدم هایی برداشته است که خوب است به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم می خواهید بدانید که طب هومیوپاتی چه نقشی در این بیماری دارد، با دکتر سلام همراه باشید.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هومیوپاتی به معنای مشابه درمانی است و در آن با تحریک بدن تلاش می‌شود مشکلات جسمی و ذهنی بیمار درمان شود.

سید احمد محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان اینکه روش درمانی هومیوپاتی می‌تواند منجر به تغییرات بالینی در افراد سالم و بیمار شود، اظهار کرد: در قانون مشابهت آنچه که بتواند در انسان سالم مشکلی ایجاد کند، می‏‌تواند همان مشکل را در یک فرد بیمار درمان کند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه طب هومیوپاتی متکی بر تجویز دارو نیست، ادامه داد: این روش در اغلب بیماری‌ها کاربرد درمانی دارد اما زمانی که بیماری بسیار پیشرفته باشد دیگر مؤثر نیست. این روش درمانی برای افرادی که خواب‌های بد می‌بینند و یا پرخاشگر هستند نیز مفید است.

محمودیان با بیان اینکه هومیوپاتی در درمان مشکلات جسمی و روانی کاربرد فراوانی دارد، اضافه کرد: با استفاده از این روش درمانی بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، وسواس، اضطراب و مشکلات جسمی مانند آلرژی، سینوزیت، سردردهای مزمن، دیسک کمر و بیماری‌های گوارشی قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه در ایران این روش درمانی در حال آموزش است، گفت: خوشبختانه استقبال از این روش درمانی روزانه بیشتر از قبل می‌شود اما آشنایی مردم با روش درمانی هومیوپاتی، سطحی است. با وجود اینکه برای رفع مشکلات رفتاری و رشدی کودکان در این طب، دارو وجود دارد، اما متاسفانه مراجعه مردم برای استفاده از این روش کم است.

محمودیان با بیان اینکه یکی از روش درمانی طب هومیوپاتی در زمینه درمان بیماری‌های ذهنی است، ادامه داد: برخی داروها در این روش درمانی وجود دارد که موجب آرامش فکر می‌شود، تمرکز را افزایش می‌دهد و حتی علائم خلقی و رفتاری را کنترل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آشنایی مردم با این روش درمانی کم است، اضافه کرد: در تحقیقات پزشکی مشخص شده است که این طب در درمان اختلالات دوران قائدگی نیز مؤثر است.

این متخصص داخلی با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند که هومیوپاتی تلقین است، خاطرنشان کرد: این تصور نادرست است و یکی از دلایل استفاده از این روش درمانی، تنوع داروها است.

محمودیان با بیان اینکه ممکن است برخی از همکاران پزشک بدون مطالعه کاربردهای طب هومیوپاتی را رد کنند، اضافه کرد: در صورتی که پزشکان تحقیق و منابع را بررسی کنند قطعاً این روش درمانی را رد نمی‌کردند.

 درمان وسواس با استفاده از طب هومیوپاتی

√ واقعا هومیوپاتی یک درمان است یا در واقع یک تلقین؟

√ طب هومیوپاتی را چقدر می شناسید؟

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان افسردگی با هومیوپاتی وجود دارد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..