تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه ضربان‌ساز قلب جنین ساخته شد

به منظور بررسی دقیق رشد جنین در درون مادر پژوهشگران موفق به طراحی و ساخت روشی شده اند که با استفاده از آن قادر خواهند بود ریتم تپش قلب جنین در داخل رحم را کنترل و از خطرات احتمالی که جنین را تهدید می کند آگاه شوند.

 محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق به ساخت دستگاه پیس‌ میکر یا ضربان‌ساز مینیاتوری برای کنترل ریتم تپش قلب جنین در داخل رحم شدند.

به نقل از ساینس‌نیوز، دستگاه ضربان‌ساز قلب جنین با کمتر از چهار میلی‌متر قطر برای قرارگیری در شرایط استریل بدون آسیب‌رسانی به اندام‌های درونی مادر و جنین طراحی شده است.

ساخت نخستین پیس میکر مخصوص جنین حاصل بیش از پنج سال کار مطالعاتی و آزمایشگاهی است که در صورت کسب مجوزهای لازم به زودی این فناوری بر روی اولین جنین دچار عارضه نارسایی قلبی آزمایش می‌شود.

محققان بر این باورند که در برخی موارد شرایط ریتم تپش قلب جنین یا ناهماهنگ است و یا اینکه از قدرت لازم برای پمپاژ مناسب جهت رشد کافی جنین برخوردار نیست، بنابراین به کمک دستگاه ضربان‌ساز ساخته شده برای دوران جنینی امکان اصلاح و افزایش توان خروجی قلب وجود دارد.

دستگاه ضربان‌ساز جنین تنها از هفت بخش ساخته شده که با قرارگیری هوشمندانه با استفاده از ابزار اختصاصی برای جراحی جنین از طریق سرویکس به درون رحم منتقل می‌شود.

مهمترین ویژگی دستگاه ضربان‌ساز جدید قابلیت شارژ بی‌سیم و از طریق پوست است. باتری تعبیه‌شده در ضربان‌ساز انرژی لازم برای یک هفته فعالیت را تامین می‌کند و پس از آن از طریق شارژ بی‌سیم قابل استفاده مجدد خواهد بود.

قیمت تمام شده این فناوری در مقایسه با گذشته کاهش یافته و ایمپلنت مورد استفاده نیز تا حد امکان ساده و مقاوم ساخته شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه ضربان‌ساز قلب جنین ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..