تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرنوشت مالیات نهادهایی که مالیات نمی‌دادند/ سخنگوی دولت: معافیت مالیاتی همه نهادها لغو شد

سرنوشت مالیات نهادهایی که مالیات نمی‌دادند/ سخنگوی دولت: معافیت مالیاتی همه نهادها لغو شد

جامعه > مشکلات مردم - سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی درباره فرار مالیاتی برخی نهادهای بزرگ گفت تمام معافیت‌های مالیاتی لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با فرارسیدن موسم تبلیغات انتخاباتی، یکی از مسایلی که در همه سخنرانیها و مناظره ها طرح شد، موضوع مالیات و فرار مالیاتی است.
مخاطبان سرویس مشکلات مردم هم به تناسب فضای سیاسی موجود، سئوالاتی در این باره پرسیده اند.
مخاطبی به نام ابوالفضل در این باره نوشته: خواستار شفافیت در همه قوا و سازمان های دولتی و وابسته به نظام هستیم تا رای مان به ریاست جمهوری را بیهوده ندانیم. خواسته های ما این است: 1.اگر برخی سازمان ها مالیات نمیدهند حداقل میتوانند که شفافیت پیشه کنند نمی توانند؟ 2. فرارهای مالیاتی افراد و سازمان های کله گنده 3. تسهیل مالیاتی کارآفرینان 4. رسیدگی قطعی به موارد بالا نه رسیدگی درصدی که بگوییم قبلا 40 درصد فرار مالیاتی داشتیم حالا 37 درصد این خوب نیست

سخنگوی دولت: همه معافیت ها لغو شد
سئوالی این مخاطب، در نشست خبری محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سخنگوی دولت، طرح شد. او در پاسخ گفت: باید در نظر داشت قانون برنامه ششم توسعه، همه معافیتهای مالیاتی را لغو کرده. استدعا می کنم قانون برنامه ششم توسعه را مطالعه کنید. مقام معظم رهبری در بند ۱۶ سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند سهم مالیاتها را در منابع درآمدی بیشتر کنیم. ما نمی گوییم برخی فعالیتها، فرار از مالیات است، چون بعضی نهادها قانونا معاف از پرداخت مالیات هستند. در نهایت، مجلس تصویب کرد و شورای نگهبان تایید کرد همه کسانی که معافند باید مالیات بدهند. برای برخی هم مالیات حداکثر با ضریب صفر حساب شود، یعنی حساب و کتاب مشخص شود ولی نرخ مالیات صفر شود. مثل بخش کشاورزی که مالیات از آن گرفته نمی شود. سهم مالیاتش مشخص می شود ولی ضریب صفر می گیرد تا کشاورز مالیات پرداخت نکند.
46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرنوشت مالیات نهادهایی که مالیات نمی‌دادند/ سخنگوی دولت: معافیت مالیاتی همه نهادها لغو شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..