تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«شاهنامه به روایت بابک گرمچی» در گالری دیپلماتیک

«شاهنامه به روایت بابک گرمچی» در گالری دیپلماتیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به مناسبت روز بزرگداشت ادیب نامدار پارسی، حکیم فردوسی، مجموعه چاپ های دستی بابک گرمچی در گالری دیپلماتیک اکو در معرض دید عموم قرار می گیرد.

این نمایشگاه که عنوان آن «شاهنامه به روایت بابک گرمچی» نام دارد، شامل 63 اثر از این هنرمند است که 56 تابلوی آن با تکنیک چاپ دستی و سیلک است و هفت اثر دیگر از مینا و مس است.

گرمچی برای خلق این آثار به مطالعه تمامی نسخ نقاشی و چاپ های سنگی که در ادوار مختلف با موضوع شاهنامه کار شده بود، پرداخت و با تمرکز بر نمونه نسخه های خطی چاپ سنگی میرزا علی اکبر که از نگاه او به لحاظ شخصیت ها و فضاسازی مجالس موفق بود، نسبت به بازسازی و بازخوانی این آثار اقدام کرد.

بابک گرمچی متولد 1338 در شهر اردبیل و تحصیل کرده رشته نقاشی و گرافیک در دانشکده هنرهای تزیینی تهران است. گرمچی خالق هنر نوپدید مس و میناست. او با کاویدن در کتاب‌های ادبی و هنری و آثار قدما در آثار چاپی و دکوراتیو خود از نمادهای فرهنگ و هنر ایرانی به بهترین شکل ممکن بهره می‌گیرد. آثار او سال‌هاست که زینت‌بخش‌موزه‌ها، مراکز و سازمان‌های بزرگ فرهنگی هنری و گردشگری شده است.

گرمچی به مدت چهار دوره برگزیده صنعت چاپ بوده و در کارنامه فعالیت های خود علاوه بر برگزاری نمایشگاه های انفرادی داخلی و خارجی، ۲۷ سال مدرس و خالق آثار هنری به وسیله چاپ های هنری بوده است.

این هنرمند برجسته شانزده سال گذشته را به کار با مس و مینا پرداخته. تجربه های موفق او در این زمینه باعث شد تا دست به طراحی و اجرای شاهنامه فردوسی به ابعاد ۱۴۳ متر مربع در برج میلاد بزند که یکی از آثار ارزنده کشور محسوب می شود.

نمایشگاه شاهنامه به روایت بابک گرمچی از 25 اردیبهشت ماه مصادف با روز بزرگداشت فردوسی افتتاح و به مدت 10 روز از ساعت 10 الی 18 در گالری دیپلماتیک اکو برپاست.

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««شاهنامه به روایت بابک گرمچی» در گالری دیپلماتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..