تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیرات منفی نوشیدن قهوه بر قلب و عروق

نارسایی قلبی قهوه ضربان نامنظم قلب ضربان قلب غیرطبیعی

آیا میدانستید نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه تاثیرات منفی زیادی بر سلامتی قلب و عروق میگذارند؟ این قبیل نوشیدنی ها باعث اختلال در ضربان قلب ما خواهند شد افرادی که به نارسایی قلبی دچار هستند بهتر است کمتر از این نوشیدنی ها میل کنند.

محققان برزیلی در یکی از مطالعات اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره ارتباط بین کافئین، ضربان نامنظم قلب و نارسایی قلبی دست پیدا کردند. این مطالعه برخلاف باور رایج نشان می‌دهد که قهوه، خطر شکل‌گیری ضربان نامنظم قلب در افراد مبتلا به نارسایی قلبی را افزایش نمی‌دهد. گزارشی از این مطالعه در JAMA Internal Medicinee منتشر شده است. در این مطالعه، ۵۱ نفر از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مورد بررسی قرار گرفتند که به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم شده بودند. افراد گروه اول از قهوه بدون کافئین استفاده می‌کردند که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم پودر کافئین بود. افراد گروه دوم نیز از قهوه بدون کافئین همراه با پودر شیر استفاده می‌کردند. استفاده از این قهوه‌ها در مدت ۵ ساعت و با فواصل یک ساعته ادامه پیدا کرد تا مصرف کافئین در گروه اول به ۵۰۰ میلی‌گرم برسد. نتایج نهایی، هیچ ارتباطی بین مصرف کافئین و ضربان قلب نامنظم یا غیرطبیعی را در کوتاه‌مدت نشان ندادند. دکتر لوئیس رود، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه فدرال ریو گرانده جنوبی، می‌گوید: «این یافته‌ها به ما اطمینان می‌دهند که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می‌توانند دوز متوسطی از نوشیدنی‌های کافئین‌دار را، بدون قرار گرفتن در معرض خطرات جدی، مصرف کنند. درواقع، نتایج ما این تصور را به چالش می‌کشند که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و در معرض خطر ابتلا به آریتمی، باید از مصرف کافئین خودداری یا میزان آن را خیلی محدود کنند». با این‌حال، مسئولان این مطالعه اعلام کردند که هنوز استفاده کافئین در طولانی‌مدت و اثرات آن روی ضربان قلب غیرطبیعی را مورد بررسی قرار نداده‌اند.

سلامتیسم

ارسال شده در 23 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع تغذیه | 9 بازدید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیرات منفی نوشیدن قهوه بر قلب و عروق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..