تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نارضایتی والدین در ازدواج را با صبر برطرف کنیم

احمدرضا کاوه روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ازدواج هایی که با مخالفت‌های شدید خانواده‌ها شروع می‌شود، اظهار داشت: امروزه فضای سنتی ازدواج تا حد زیادی تغییر کرده و جوانان ترجیح می‌دهند خود انتخابگر باشند، اما به دلیل پابرجا ماندن بسیاری از سنت‌ها در خانواده‌های ایرانی هنوز هم رضایت والدین دختر و پسر جزء ارکان اصلی ازدواج است.

این روان‌شناس در ادامه بیان کرد: والدین نباید حرف اول و آخر را برای ازدواج دختر یا پسر خود بزنند بلکه باید با نقش حامی آن‌ها را در تصمیم‌گیری هایشان راهنمایی کنند.

وی با اشاره به مشکلات ازدواج هایی که با مخالفت والدین شروع می‌شود، افزود: در این حالت دختر و پسر از هیچ پشتیبانی بهره نمی‌برند و در صورت بروز هرگونه مشکل اقتصادی یا اجتماعی نمی‌توانند روی کمک خانواده‌های خود حساب کنند. 

کاوه با اشاره به راهکار خود تصریح کرد: تهدید، پرخاشگری و دعوای دختر و پسر هیچ نتیجه‌ای جز مخالفت بیشتر والدین در پی ندارد و فقط مخالفت آن‌ها را تشدید می‌کند. بنابراین بیشتر سعی کنید در سکوت و آرامش ماجرا را پیش ببرید تا نظر مثبت آن‌ها را به سوی خود جلب کنید.

این روان‌شناس در ادامه گفت: بهتر است درباره شخص مورد نظرتان به والدین اطلاعاتی دهید و آنان را ترغیب کنید که فرد را ببینند. دیده‌ها با شنیده‌ها متفاوت است، ممکن است آن‌ها تصور کلی درباره فردی داشته باشند، اما زمانی که او را می‌بینند شرایط متفاوت می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: اگر انتخابی خارج از رضایت والدین انجام دادید، تا پایان مسئولیت انتخابتان را بر عهده بگیرید و بهای آن را بپردازید و در صورتی که دعوایی بین شما پیش آمد بر سر هم منت نگذارید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نارضایتی والدین در ازدواج را با صبر برطرف کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..