تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لاغری مهمترین فایده خوردن هندوانه در روزهای داغ

فایده هندوانه برای درد معده خواص هندوانه پاکسازی کلیه‌ها

 محقق و پژوهشگر طب سنتی، آقای حیدر عظمایی در مصاحبه با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص خواص هندوانه اینگونه گفت: طبع هندوانه سرد و‌ تر بوده که برای رفع تشنگی به خصوص در هوای داغ بهار و تابستان مفید است. این میوه منبع غنی از ویتامین A ،C و بتاکاروتن است.

وی اظهار داشت: ۹۲ درصد هندوانه از آب و ۸ درصد آن از قند طبیعی تشکیل شده است، هندوانه سرشار از ویتامین‌های A ،B ،C، پروتئین، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و لیکوپن است. یک لیوان آب هندوانه ۳۴ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و C را تامین می‌کند. همچنین این میوه به خاطر دارا بودن انواع گروه ویتامین‌های B مانند b۱، b۵ و b۶ در تولید انرژی موثر بوده است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه هندوانه فاقد چربی است، افزود: از آن جایی که هندوانه دارای سدیم و پتاسیم بوده نقش چشمگیری در مقاومت بدن علیه بیماری‌های تنفسی مانند آسم، انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان روده بزرگ و پروستات ایفا می‌کند.

عظمایی عنوان کرد: به دلیل آنکه هندوانه سرشار از ویتامین A ،C، بتاکاروتن و لیکوپن است با دفع سموم ناشی از استعمال دخانیات، آلودگی محیطی و دارویی سبب پاکسازی کلیه‌ها می‌شود. این میوه حاوی آنتی اکسیدانی به نام “لیکوپن” بوده که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مضر در کاهش خطر سرطان پروستات نقش دارد.

وی تاکید کرد: مصرف هندوانه سبب رفع غلظت خون، تورم و التهابات بدن به ویژه مجاری ادراری می‌شود. این میوه در از بین بردن عفونت در بیماری‌هایی مانند سوزاک و سفیلیس موثر است. همچنین در بهبودی یرقان (زردی) نیز مفید می‌باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه هندوانه به دلیل دارا بودن ویتامین A سبب نابودی چربی‌های مضر زیرپوستی می‌شود، تصریح کرد: مصرف این میوه سبب رفع تهوع زنان باردار شده و به دلیل داشتن ماده‌ای به نام “لیکوپن” از ورم شدید و کم آبی در این گروه از افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی توصیه کرد: افراد گرم مزاج و زنان بارداری که سوزش معده یا تعریق زیاد دارند، باید از هندوانه استفاده کنند. هندوانه به دلیل دارا بودن ویتامین A، C، b۶، پتاسیم و منیزیم منجر به تقویت مغز، سیستم عصبی و ایمنی نوزاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف هندوانه پس از صرف غذا موجب اختلال در هضم آن می‌شود. همچنین استفاده از آن با معده خالی و ناشتا نیز مضر بوده؛ بنابراین اشخاص بهتر است این میوه را قبل از غذا میل کنند. مصرف هندوانه در افراد سرد مزاجی که دچار چاقی هستند موجب درد استخوان‌ها و مفاصل می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه هندوانه فاقد چربی و در رفع ورم بدن موثر است، اظهار داشت: این میوه می‌تواند به عنوان مکمل لاغری محسوب شود. مبتلایان به سنگ کلیه باید کاکلِ ذرت، خارخاسک، تخمِ کرفس، هسته آلبالو و دُم گیلاس را به همراه هندوانه جوشانده و آب حاصل از این مخلوط را میل کنند. افراد دچار این عارضه می‌توانند روزانه پنج تا شش لیوان از این نوشیدنی را ۳۰ دقیقه قبل از غذا یا ۲ ساعت پس از آن بنوشند.

عظمایی یادآور شد: گیاهانی از قبیل چای سبز، زنیان، زیره سبز و سیاه، بومادران، مرزنجوش، سداب، برگ سنا، شنبلیله، قهوه سبز و کرفس نیز نقش موثری در لاغری دارند. همچنین سرکه سیب، تخم شوید و ترشک نیز از دیگر ترکیبات مفید برای کاهش وزن به شمار می‌آید. البته به دلیل اینکه برخی از این گیاهان سمی هستند، بنابراین باید در مصرف آن‌ها احتیاط و مقدار و نحوه استفاده از این گیاهان توسط متخصص طب سنتی مشخص شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لاغری مهمترین فایده خوردن هندوانه در روزهای داغ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..