تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیاتک ویژگی‌های هلیو X30 را به نمایش می‌گذارد

مدتی است در خبرهای حوزه‌ی پردازنده‌های موبایل، نام مدیاتک به چشم نمی‌آید، و تمرکز رسانه‌ها بر روی شرکت‌هایی مانند کوالکام است. اکنون این شرکت برای تغییر این روند برخی ویژگی‌های پرچمدار خود را بازگو می‌کند.

با آغاز سال ۲۰۱۷، اکثر خبرهای منتشر شده در زمینه‌ی چیپست‌های بالارده، مربوط به کوالکام و پرچمدار این شرکت یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بود. از این رو، با توجه به این‌که هیچ از سازندگان گوشی هوشمند تاکنون از پردازنده‌ی هلیو ایکس ۳۰ در محصولات خود استفاده نکرده‌اند، فراموش شدن این چیپست در میان خبرهای داغ این زمینه، طبیعی به‌نظر می‌رسد.

در این برهه‌ی زمانی، مدیاتک به‌دنبال سازندگانی مطرح برای فروش چیپست خود می‌گردد. بدون شک مدیاتک نمی‌خواهد که سلطه‌ی کوالکام بر اخبار حوزه‌ی تراشه‌ها ادامه یابد و برای این‌کار مدیاتک باید سریعا زمینه‌های لازم برای حضور پرچمدار خود را آماده کرده و سازندگان گوشی‌های هوشمند را متقاعد به استفاده از آن کند. مدیاتک یک ویدئو از مشخصات و ویژگی‌های Helio X30 بر روی حساب کاربری Weibo خود منتشر کرده است، که به‌نظر می‌رسد هدف از آن، تبلیغ این تراشه و معرفی ویژگی‌های آن است. اکنون برخی ویژگی‌ها و مشخصات هلیو ایکس ۳۰ را که در این ویدئو آمده است با یکدیگر مرور می‌کنیم. 

هلیو ایکس ۳۰، اولین و تنها چیپست ۱۰ هسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است. این پردازنده ۳۵% قدرت بیشتر نسبت به هلیو ایکس ۲۰ ارائه می‌دهد. همچنین به لطف استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در ساخت Helio X30، مصرف این تراشه ۵۰% نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. از ویژگی‌های هلیو ایکس ۳۰ می‌توان به نسل چهارم سیستم زمان‌بندی هوشمند وظایف یا Core Pilot 4.0، واحد پردازشگر تصویر(VPU)، پشتیبانی از ویدئوهای 4K HDR و استاندارد 4K HDR10 و فناوری میراویژن (MiraVision) اشاره کرد. 

helio x30

همانطور که می‌دانید، هلیو ایکس ۳۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتر شرکت tsmc ساخته شده است. این چیپست در بخش پردازنده‌ی مرکزی دارای ۳ خوشه است، که در خوشه‌ی اول، ۲ هسته Cortex A73 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، در خوشه‌ی میانی ۴ هسته Cortex A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و در خوشه‌ی سوم ۴ هسته‌ی کم مصرف Cortex A35 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز، وجود دارند. متاسفانه مدل دقیق پردازنده‌ی گرافیکی هلیو ایکس ۳۰ اعلام نشده است، و مدیاتک در معرفی آن، تنها به شماره‌ی مدل پاور وی آر 7XTP-MT4 با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز، بسنده کرده است. از آن‌جایی که 7XTP اشاره به خانواده‌ی 7XTPlus پردازنده‌های گرافیکی PowerVR و MT4 نیز به‌نظر اشاره به ۴ خوشه‌ای بودن این پردازنده‌ی گرافیکی دارد، در لیست پردازنده‌های گرافیکی شرکت ایمجینیشن، می‌توان GT7400Plus را با این مشخصات یافت. از دیگر ویژگی‌های هلیو ایکس ۳۰ می‌توان به پشتیبانی از ۸ گیگابایت رم LPDDR4x با ماکزیمم فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز، پشتیبانی از حافظه‌های UFS 2.1، بلوتوث نسخه‌ی ۵ و مودم با سرعت کتگوری ۱۰ در دانلود و کتگوری ۱۳ در آپلود اشاره کرد.

انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی Helio X30، بزودی عرضه شوند.

نظر شما درباره‌ی هلیو ایکس ۳۰ چیست؟ آیا این چیپست نقاط ضعف نسل‌های قبل خود را خواهد پوشاند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیاتک ویژگی‌های هلیو X30 را به نمایش می‌گذارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..