تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمایل بالای راننده ها به استفاده از خودروهای خودران

طبق برخی نظر‌سنجی‌ها کاربران و رانندگان به طور میانگین حاضر به پرداخت ۴۹۰۰ دلار برای تجهیز خودروی خود به فناوری خودران هستند.

خودروهای خودران بدون شک آینده‌ی صنعت حمل و نقل را تشکیل می‌دهند. در همین راستا نیز مطالعه‌ای انجام شده است که نشان از تمایل بالای کاربران برای تجهیز خودروی خود به فناوری خودران دارد. طبق این مطالعه خریداران تمایل دارند تا ۴۹۰۰ دلار بیش از هزینه‌ی خودرو را برای تجهیز آن به سیستم‌های هوشمند رانندگی خودران بپردازند. 

این تحقیقات که در دانشگاه کورنل انجام گرفته است، نتایج جالب توجهی به همراه دارد. در نتایج این تحقیقات اعلام شده است که به طور میانگین خریداران خودرو مایل به پرداخت ۳۵۰۰ دلار برای بهره بردن از فناوری نیمه خودران هستند در حالی که این مبلغ برای فناوری خودران برابر با ۴۹۰۰ دلار است.

در تحقیقات اخیر تمایل کاربران در رابطه با فناوری خودران به سه دسته تقسیم می‌شود؛ بسیار علاقه‌مند، متوسط و بدون علاقه. خریداران خودروی علاقه‌مند به فناوری خودران حاضر به پرداخت بیش از ۱۰ هزار دلار برای بهره بردن از فناوری خودران هستند. این در حالی است که برخی دیگر تمایلی به استفاده از این فناوری ندارند و بدین ترتیب هیچ هزینه‌ی افزوده‌ای برای آن پرداخت نخواهند کرد. البته پس از توسعه‌ و تکامل خودروهای خودران قطعا کاربران بیشتری تمایل به استفاده از آن خواهند داشت و نظرات منفی در این خصوص کاهش چشمگیری می‌یابد.

تسلا رانندگی خودران

دانشگاه کورنل برای تکمیل تحقیقات خود در انتهای سال ۲۰۱۴ نظر ۱۲۶۰ راننده را در این خصوص جویا شده‌اند. با توجه به زمان انجام این تحقیقات، احتمالا اکنون نتایج موجود تغییر محسوسی کرده باشد و با وجود عرضه‌ی محصولاتی مانند تسلا، خریداران به استفاده از فناوری خودران تمایل بیشتری داشته باشند.

با این حال فناوری خودروهای هوشمند و خودران به دلیل عدم تکامل در بسیاری از جوانب، هنوز موفق به جلب اعتماد کامل خریداران خودرو نشده است و طبق برخی مطالعات کاربران زیادی به عملکرد این فناوری شک داشته و از استفاده از این دسته محصولات ترس دارند. در یکی از تحقیقات انجام گرفته، بیش از ۷۵ درصد راننده‌های ایالات متحده از قرار گرفتن در خودروهای خودران می‌ترسند. با این حال ۶۰ درصد راننده‌ها در این کشور تمایل زیادی به استفاده از فناوری خودران در خودروی بعدی خود دارند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا به فناوری خودران اعتماد دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمایل بالای راننده ها به استفاده از خودروهای خودران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..