تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات پردازنده 16 هسته ای رایزن AMD با نام Whitehaven فاش شد

اطلاعات جدیدی از پردازنده ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ تردی جدید AMD از سری رایزن فاش شده که بنابر شنیده‌ها Whitehaven نام دارد.

دو ماه پیش شایعاتی منتشر شد که حکایت از توسعه‌ی یک پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای توسط AMD با پشتیبانی از ۳۲ ترد پردازشی داشت. براساس شنیده‌ها AMD این پردازنده سری رایزن را که Whitehaven نام دارد، برای رقابت با پردازنده‌های رده بالای اینتل راهی بازار خواهد کرد. حال پس از انتشار شایعاتی در این خصوص، VideoCardz.com مدعی شده که این پردازنده آماده عرضه به بازار است. براساس لیست فاش شده از پردازنده‌های AMD، به نظر می‌رسد این پردازنده Whitehaven نام دارد. فرکانس پایه‌ی پردازشی این پردازنده ۳.۱ گیگاهرتز و فرکانس آن در حالت توربو ۳.۶ گیگاهرتز خواهد بود.

پردازنده whatehaven amd

همانطور که اشاره کردیم، اطلاعات فاش شده برگرفته از لیستی است که به آخرین نمونه‌های مهندسی توسعه یافته از این پردازنده‌ها تعلق دارد. در این لیست نام پردازنده‌ها با اعدادی نمایش داده شده که اطلاعات بسیار کامل‌تری را انتقال می‌دهند. کد F3 یا F4 قرار گرفته در انتهای کد پردازنده‌های جدید پیش از فرکانس پردازشی پایه و توربو نشان دهنده‌ی نوع تقسیم بندی چرخه‌ی دستورات پردازشی در این پردازنده‌ها است. براساس اطلاعات ارائه شده یکی از پردازنده‌های Whitehaven از نسل اول چرخه‌ی دستورات یا Earlier Stepping بهره می‌برد؛ در حالی که پردازنده‌ی دوم از نسل بعدی یا Newer Stepping استفاده می‌کند. حرف D پس از اولین رقم نشان از این دارد که این پردازنده برای دسکتاپ توسعه یافته و پردازنده‌‌ای برای استفاده در سرور‌ها نیست. در صورتی که پردازنده‌ای برای استفاده در سرور‌ها توسعه یافته باشد، این حرف به S تغییر می‌کند. A8U مربوط به سوکت و همچنین توان طراحی حرارتی پردازنده‌های جدید است. برای مثال A2 نشان دهنده‌ی توان طراحی حرارتی ۹۵ واتی است، حال آنکه تاکنون اطلاعاتی در رابطه با کد A9 برای پردازنده‌های AMD منتشر نشده است. به نظر می‌رسد توان طراحی حرارتی این پردازنده ۱۵۰ وات خواهد بود. حرف U نیز نشان دهنده‌ی پشتیبانی از سوکت جدیدی برای استفاده از این پردازنده است، چراکه سوکت AM4 با حرف M نمایش داده می‌شود.

پردازنده whitehaven

AMD چندی پیش از پردازنده‌ی R7 1800X رونمایی کرد که می‌توان آن را رقیبی جدی برای HEDT i7-6900K اینتل خواند. حال به نظر می‌رسد AMD در نظر دارد تا رقیبی را برای پردازنده‌ی i7-6950X راهی بازار کند که در اینصورت باید سوکت جدیدی علاوه بر AM4 مورد استفاده قرار گیرد. چیپ‌ست جدید X390 نام داشته و با کوست LGA SP3r2 همراه خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده X390 پشتیبانی از کانال چهارگانه DDR4 را به رایانه‌های دسکتاپ مجهز به پردازنده‌ی AMD خواهد آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات پردازنده 16 هسته ای رایزن AMD با نام Whitehaven فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..