تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنان نترس تاریخ

ساعت 24-در طول تاریخ زنان بی شماری بوده اند که انتظارات اجتماعی و کلیشه ها را به چالش کشیدند و به مبارزه طلبیدند اما ما داستان های آنان را نشنیده ایم. این داستان زنان نترس تاریخ است.

در طول تاریخ زنان بی شماری بوده اند که انتظارات اجتماعی و کلیشه ها را به چالش کشیدند و به مبارزه طلبیدند اما ما داستان های آنان را نشنیده ایم. این داستان زنان نترس تاریخ است.


1. سیبیل لودینگتون (Sybil Ludington)

زنان نترس تاریخ
در شب 26 آوریل 1777 در جریان جنگ استقلال آمریکا «سیبیل لودینگتون» شانزده ساله 65 کیلومتر را با اسب تاخت تا به 400 نیروی شبه نظامی خبر دهد که نیروهای بریتانیا در حال آمدن هستند. او به خاطر این کار مدال شجاعت دریافت کرد. دختر کلنل هنری لودینگتون» هنگامی که پیکی به خانه آنها آمد تا خبر حمله بریتانیایی ها را بدهد، با برداشتن پیغام و حرکت شبانه به سمت ارتش و پدرش، کاری بزرگ انجام داد.

2. کلوئدت کلوین (Claudette Colvin)

زنان نترس تاریخ
«کلودت» سیاه پوست، در تاریخ دوم مارس 1955 به دلیل خستگی زیاد حاضر نشد جای خود را در صندلی اتوبوس به مسافری سفیدپوست بدهد. دختر یازده ساله به خاطر این کار و به اتهام وحشی گری بازداشت شد و خانواده او از ترس امنیت شان اخبار را منتشر نکردند. کلوین در دادگاه گفت که گناهکار نیست اما گناهکار شناخته شد. او بعدها به یکی از فعالان حضور اجتماعی در ایالات متحده تبدیل شد و شجاعت بسیاری از خود نشان داد.

3. جین آدامز (Jane Addams)

زنان نترس تاریخ
برنده جایزه صلح نوبل از ازدواج سر باز زد تا تعهد خود به اصلاحات اجتماعی را به سرانجام برساند. او در سال 1881 به انگلستان سفر کرد و این سفر برای آینده به او انگیزه داد. آنچه در وهله نخست توجه آدامز را جلب کرد، فساد و تباهی در شهر لندن بود که نمونه هایی از آن وجود روسپیان بسیار، معتادان به الکل، کودکان افلیجی که در خیابان ها گدایی می کردند، خیابان های مملو از زباله و خون حیواناتی بود که از سلاخ خانه ها بیرون می ریخت. همچنین آدامز در لندن اقامتگاهی برای مستمندان یافت که از آن پس با اهدای پول، خوراک، پوشاک و اقلام دیگر به آنان کمک می کرد. با دیدن این اقامتگاه، ایده ایجاد چنین مکان هایی در ایالات متحده آمریکا در ذهن جین آدامز شکل گرفت و از این راه بود که او مهم ترین کمک خود را برای پیشرفت جامعه و در نهایت جامعه شناسی انجام داد.

4. روزالین فرانکلین (Rosalind Franklin)

زنان نترس تاریخ
از همان پانزده سالگی می دانست که می خواهد دانشمند شود؛ بنابراین با وجود مخالفت های پدرش وارد کالج شد و به مرور دکترای خود را در رشته شیمی گرفت. او سه سال درباره تکنیک های ایکس ری مطالعه کرد و سپس به انگلستان رفت تا سرپرستی تیمی را که درباره ساختار DNA تحقیق می کردند، بر عهده بگیرد، آن هم در زمانی که زنان حق انجام خیلی کارها را نداشتند. فرانکلین در زمان خود تحقیقات بسیاری را در زمینه DNA انجام داد و البته در حوزه های دیگر هم تحقیقات گسترده ای انجام داد اما او مشخصا به عنوان زنی پیش رو و دانشمند در زمانه خود شناخته می شود.

5. سوجورنر تروث (Sojourner Truth)

زنان نترس تاریخ
«تروث» در سال 1826 به همراه دختر یتیمش برای رسیدن به آزادی فرار کرد. او از پدر و مادری برده در نیویورک متولد شده بود و اگر سرنوشت تازه ای برای خودش رقم نمی زد، سرنوشتی جز برده بودن انتظارش را نمی کشید. تروث رفته رفته از یک برده به یک فعال اجتماعی تبدیل شد که با انگیزه زیادی برای کمک به همنوعانش فعالیت می کرد. او فعال حقوق سیاهان و زنان بود و سخنرانی هایش میان مردم، سیاستمداران و برده داران، بسیار معروف شده بود. مراسم تشییع جنازه او در سال 1883 به یکی از بزرگ ترین گردهمایی ها در میشیگان آمریکا تبدیل شد.

6. ژانت رانکین (Jeannette Rankin)

زنان نترس تاریخ


«ژانت» در سال 1916 به کنگره ایالات متحده آمریکا راه پیدا کرد. او اولین زنی بود که برای ورود به کنگره رأی آورده بود. ژانت رانکین هرگز فکر نمی کرد روزی یک سیاستمدار بشود. علاقه او به سیاست زمانی آغاز شد که در سال 1910 به دانشکده واشنگتن رفت و بعد به یک انجمن سیاسی دولتی پیوست. او چهار سال بعد را برای حق رأی زنان سخنرانی و تلاش کرد. رانکین تنها عضو کنگره بود که مخالف مشارکت ایالات متحده آمریکا در هر دو جنگ جهانی بود. او همچنین برای مراقبت های بهداشتی مادر و کودک و تنظیم ساعت و دستمزد کارگران زن مبارزه کرد.

برترینها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنان نترس تاریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..