تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش فایل‏های «رهن کامل» در بازار املاک

به گزارش افکارنیوز،

عمده نقل و انتقالات ملکی با توجه به تقویم تحصیلی دانش ‏آموزان، از اواخر اردیبهشت هر سال کلید می‌خورد و تا پایان تابستان ادامه می‏یابد. اما از هم ‏اکنون نیز مراجعات مستاجران به بنگاه‏های معاملات املاک آغاز شده است. بر اساس اطلاعات سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، در طول نیمه نخست اردیبهشت‏ ماه 375 فقره از مجموع 1392 فقره قرارداد رهن و اجاره آپارتمان مسکونی منعقدشده، در قالب «رهن کامل» بوده و اجاره‏بهای آنها که به‌دلیل ملاحظات شرعی با یک نرخ حداقلی وضع می‏شود نیز حداکثر 50 هزار تومان بوده است.

در عین حال بررسی ها از وضعیت بازار مسکن استیجاری حاکی از افزایش چشمگیر فایل‏های رهن کامل در آپارتمان‏های بزرگ متراژ و عمدتا لوکس واقع در مناطق گران‏قیمت شهر تهران است. در واقع عمده موجران آپارتمان‏های کوچک ترجیح می‏دهند سهم بیشتری از ارزش نهایی اجاره بهای ملک خود را به صورت کرایه ماهانه دریافت کنند و در مقابل موجرانی که آپارتمان‏های لوکس و بزرگ متراژ دارند، رهن کامل را ترجیح می‌دهند. آن‏گونه که مشاوران املاک می‏گویند، این وضعیت دنباله رفتار بانک‏ها است، چراکه به‌رغم کاهش نرخ رسمی سود بانکی، اغلب بانک‏های تجاری به سپرده‏های چند صد میلیونی سودهای بیشتری از نرخ مصوب بانک مرکزی یعنی 15 درصد می‏پردازند و همین موضوع سبب شده برای مالکان آپارتمان‏های لوکس شمال شهر، دریافت ودیعه کامل نیز به صرفه باشد. اما کسانی که واحدهای میان‏متراژ و کوچک‏متراژ را برای اجاره عرضه کرده‏اند، طبعا ترجیح می‏دهند به جای چند ده میلیون تومان ودیعه، اجاره بهای ماهانه بیشتری دریافت کنند، مگر اینکه نقشه فعالیت اقتصادی مشخصی برای نقدینگی خود داشته باشند.

افزایش فایل‏های «رهن کامل» در بازار املاک لوکس  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش فایل‏های «رهن کامل» در بازار املاک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..