تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط سردردهای صبحگاهی با سکته مغزی

چرا برخی افراد اغلب دچار سردردهای صبحگاهی می شوند؟ این عارضه ناشی از چه مشکلاتی درون بدن این افراد پدید خواهد آمد؟ اگر پس از سه روز متوالی این سردردها ادامه داشتند به پزشک متخصص مراجعه کنید و اجازه ندهید این عارضه شدت بیشتری پیدا کند، با بروز این حالت به مدت طولانی شما در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار دارید!

– دبیر علمی کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: سردردهای صبحگاهی و آنها که بیش از ۷۲ ساعت ادامه دارند را باید جدی گرفت و همچنین از مصرف خودسرانه داروهای میگرن اجتناب کرد زیرا می‌تواند سبب بروز سکته مغزی شود.

 دکتر سید امیر حسن حبیبی در افتتاحیه این کنگره اظهارداشت: سردردهای اولیه سردردهای هستند که علت خاصی ندارند،اما سردردهای ثانویه علت خاصی مثل خون ریزی مغزی، تومورهای مغزی وعفونت های مغزی دارند و سردرد ثانویه علتی برای یک بیماری است.
وی در مورد سردردهای خطرناک گفت: سردردهای صبحگاهی یا سردردهای که علامت پرچم قرمز را دارند یعنی فرد اول استفراغ کند و بعد سردردش شروع و یک طرف بدن ضعیف شود یا الگوی سردرد عوض شود یا همرا با دوبینی باشد خطرناک است؛ البته سردردهای افراد مسن نیز جزء سردردهای خطرناک است.
دبیر علمی  کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در مورد انواع میگرن تصریح کرد:۲ نوع میگرن داریم که نوع اول  بدون پیش درآمد بوده یعنی شروع سردرد بدون علامت و نشانه ای از قبل و نوع دوم با پیش درآمد یعنی فرد پیش از شروع سردرد با علائمی از قبیل سرگیجه ,بوی خاص, دیدن جرقه و… همراه شده و بعد از آن سردرش شروع می شود.
حبیبی در پاسخ به این سوال که چه میگرن های خطرناک هستند، گفت: میگرن‌هایی که بیش از روند معمول یعنی بیشتر از ۷۲ ساعت طول بکشد و سردرد پیچیده شده باشد و بیش از ۱۴ روز علیرغم درمان طول بکشد، خطرناک است و باید جدی گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه داروهای میگرن خطرناک بوده و مردم باید از مصرف خودسرانه آنها جدا خودداری کنند، گفت: یک سری دارو که مردم به صورت عمده و فراوان مصرف می کنند بسیارخطرناک بوده چرا که موجب تنگ شدن عروق مغز می شوند.
این فوق تخصص اختلالات حرکتی اضافه کرد: داروها بلافاصله درد را خوب می کنند اما باید توجه داشت که شانس خون رسانی به مغز را کم می کنند و بیش از آن که میگرن خطرناک باشد داروهای مصرفی آن خطرناک هستند و میگرن معمولا بالای ۹۵ الی ۹۸ درصد خطرناک نیست.
حبیبی تصریح کرد: یکی از مکانیسم های میگرن این است که رگ مغز تنگ می شود و اگر بیمار دارویی مصرف کند که رگ مغز را تنگ کند احتمال سکته مغزی بیشتر می شود؛ بنابراین انتخاب دارو و اینکه از چه داروهای  در چه سنی نباید استفاده کرد به خصوص در میگرن های با پیش درآمد ذکر شده، بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد: سردرد یکی از علائم تومورهای مغزی است اما نمی توان گفت هر فردی که سردرد و میگرن می گیرد مستعد تومور مغزی است.
بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی در هتل المپیک در حال برگزاری است.

روابط عمومی انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط سردردهای صبحگاهی با سکته مغزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..