تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت یک شاهد عینی از حضور روحانی در جمع کارگران داغدار معدن

ساعت24-وزیر کار شب گذشته و رئیس جمهور امروز در جمع کارگران داغدار معدن یورت حضور یافته و از نزدیک با درددل‎های آنان آشنا شدند.

 شب گذشته وزیر کار در محل حادثه حضور یافت و تا عمق 1400 متری بدون همراهانش رفت و تا ساعت 4 صبح با معدنچیان صحبت کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

صبح امروز نیز رئیس جمهور به استان گرگان رفت. به گزارش یک شاهد عینی او با خانواده‎های داغدار بازماندگان حادثه معدن دیدار کرد. نمایندگان معدنچیان داغدار مشکلاتشان را به رئیس جمهور گفتند و نسبت به حقوق کم و مشکلات مزمن و کهنه‎اشان با او درد دل کردند. همسران معدنچیان متوفی و پدران آنها اعتراضاتشان را داغدارانه مطرح کردند.

به گفته وی، این افراد داغدار از عملکرد برخی مسئولین محلی نیز به شدت اعتراض کردند و خواستار برخورد جدی با کارفرمایان و سهامداران معدن یورت شدند. در خواست دیگر آنان این بود که معدنچیان متوفی شهید نامیده شوند و با مسببین و پیمانکاران برخورد شود. نماینده یکی از خانواده ها هم گفت با وجود همه این اعتراض‎ها امیدواریم که دولت تدبیر و امید ادامه یابد.

این شاهد عینی ادامه داد: پس از این دیدار، رئیس جمهور مصرانه خواستار بازدید از محل معدن شدند تا در جریان امدادرسانی قرار گیرد. استقبال معدنچیان از حضور رئیس جمهور به گونه‎ای بود که او امکان پیاده شدن از ماشین را نیافت. اما با چندین کارگر معدن گفت و گو کرد و حتی یکی از آنها وارد ماشین شد و با رئیس جمهور گفت و گو کرد.

به گفته وی، سخنان معدنچی ها توام با اعتراضات به حقشان بود. اعتراضاتی که فقط مربوط به این سالها نبود و از درد کهنه و ماندگار سالها بود که مورد بی توجهی قرار گرفته بودند و آسیب های کار در معدن جسمشان را فرتوت کرده بود.

از او درباره فیلم منتشر شده از این دیدار سوال شد و این شاهد عینی با تکذیب حواشی مورد ادعای برخی رسانه های منتقد دولت گفت: اعتراض مردم داغدار طبیعی بود. درد دل ها و نقد کارگران با رئیس جمهور در فضایی امن مطرح شد. وزیر کار هم آنچنان گرم و صمیمی در جمع کارگران معترض بود که اصلا تفاوتی بین وزیر و کارگران نبود. البته برخی تحریکات هم دیده می شد.

وی در واکنش به خبرسازی برخی منتقدان دولت گفت: دقت داشته باشید که رئیس جمهور می‎توانست اصلا به دیدار معدنچیان نرود اما خودشان با اصرار خواستند که به محل بروند و با علم به اینکه می دانست مردم معترضند به آنجا رفت و آنها را آرام کرد.

ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت یک شاهد عینی از حضور روحانی در جمع کارگران داغدار معدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..