تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلرژی های فصلی را جدی بگیرید

ساعت 24- فوق تخصص بیماری‌های ریوی، آسم و آلرژی گفت: حساسیت‌های فصلی از شایع‌ترین بیماری‌های این روزهاست که تحت تأثیر عواملی، چون گرده افشانی گل ها، مصرف میوه‌های فصلی و غذاهای فست فودی تشدید و علائم آن بروز پیدا می‌کند.

عامل تشدید حساسیت هاناهید حیدری در گفتگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان گفت: آلرژی یکی از بیماری هایی است که با تحریک سیستم ایمنی بدن نسبت به هرعاملی بروز و به راحتی تشدید می‌شود. این در حالی است که آلرژی در بدن برخی از افراد تحت تأثیر عوامل درونی مانند ژنتیک به وجود آمده و به فرزندان نیز به ارث می‌رسد.


وی افزود: علاوه برعوامل درونی و ژنتیکی، عواملی، چون تغییرات فصلی و نوع تغذیه، در ایجاد آلرژی‌ها تأثیر گذارند. یکی از شایع‌ترین علایم آلرژی، عطسه، ابریزش بینی، قرمزی چشم، خارش در لثه و بینی و گلو، مشکلات تنفسی و ایجاد ضایعات قرمز رنگ روی پوست است که با مصرف میوه‌های فصلی و گرده افشانی گل‌ها در هوا به طور غیر منتظره‌ای در بدن بسیاری از مردم پدیدار می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی، آسم و آلرژی خاطر نشان کرد: توجه به مواد غذایی مصرفی و کنترل آن، در سلامت افراد بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند از بروز انواع آلرژی‌ها جلوگیری کند. استفاده از میوه‌های فصلی و نوبرانه در مواقع زیادی موجب انواع حساسیت‌ها می‌شود. زرد آلو، خربزه، انگور، کیوی از جمله میوه‌های آلرژی زا هستند. باید در مصرف آن‌ها دقت شود. همچنین خوردن تنقلاتی، چون آجیل و خرما، انواع ادویه ها، بادنجان، گوجه فرنگی، پیاز و ... به افراد مبتلا به آلرژی اصلا توصیه نمی‌شود و باید از مصرف آن جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: آلرژی‌های تنفسی اغلب در فصل بهار بر اثر استنشاق گرده‌های معلق در هوا و یا عوامل حساسیت زای دیگر، شایع شده و سیستم تنفسی را درگیر می‌کند.

حیدری در پایان تأکید کرد: افراد حساس در فصل بهار، قبل از مواجهه با هوای آزاد حتما از دستمال پارچه‌ای مرطوب، برای گرفتن دهان و بینی خود استفاده کرده و علائم آلرژی را جدی بگیرند و در صورت بروز حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلرژی های فصلی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..