تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ قدم حیاتی برای داشتن شغل عالی

داشتن یک شغل مناسب نیاز به برداشتن قدم‌های حیاتی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چند قدم حیاتی برای داشتن شغلی مناسب وجود دارد. اگر فردی قصد تلاش سخت داشته باشد، میان‌برها باعث کاهش شانس‌ها و موقعیت‌ها می‌شوند. مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، برای کسانی است که دوست دارند در زمینه‌ی شغلی فعلی خود بمانند یا زمینه‌ی کاری خود را عوض کنند یا حتی هیچ ایده‌ای ندارند که در آینده چه کاری خواهند کرد، اما قصد دارند بهترین شغل را داشته باشند. این ۵ قدم شامل موارد زیر هستند:

ارزیابی خود داشتن رزومه مشخص و خوب شناسایی موقعیت‌های استخدامی مدیریت پروژه آماده شدن برای مصاحبه ۱. ارزیابی خود

افرادی که در حال انتقال و عادت به موقعیت جدید هستند، آمادگی دارند تا مشغول کار شوند و فرصت خوبی دارند تا خود را ارزیابی کنند. این تمرین باعث می‌شود توانایی‌ها و رفتارهای خود را بشناسند و از آن‌ها در کار استفاده کنند یا آن را به کارمند خود در آینده یاد دهند. چند تست مختلف برای ارزیابی خود وجود دارد که آزمایششان را پس داده‌اند. از این تست‌ها می‌توان به  این موارد اشاره کرد: Myers-Briggs، DiSC، Keirsey Temperament Sorter-II، Career Insights و StrengthsFinder.

۲. داشتن رزومه مشخص و خوب

اولین قدم برای هر کس که به دنبال شغل جدید است، داشتن یک رزومه‌ی متفاوت و البته پروفایلی جذاب در لینکدین است. دقت کنید که باید رزومه متفاوت باشد نه خوب یا خیلی خوب. دلیل متفاوت بودن رزومه این است که غالب رزومه‌ها معمولی هستند و تنها مواردی جزئی از آن‌ها به چشم می‌آیند و توجه را به خود می‌کنند. پیشنهاد می‌شود اجازه دهید رزومه‌ی حرفه‌ای شما توسط افراد متخصص این کار تنظیم شود. شاید بپرسید چرا؟ اولین دلیل این است که شما در رقابتی نفس‌گیر با افرادی هستید که در کارشان بسیار خوب هستند. دوم اینکه نوشتن رزومه و پروفایل در لینکدین، بخشی از یک حرفه است که نیاز به تمرین زیاد، توانایی بالا و تجربه‌ی زیاد دارد. البته این افراد باید از سیستم آنالیز سازمان‌ها که از آن برای یافتن رزومه‌های خوب بهره می‌گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشند؛ و نکته‌ی سوم اینکه رزومه‌ی ضعیف دیده نمی‌شود و در واقع تلف کردن وقت است. زمانی که رزومه یا یک پروفایل لینکدین ساخته شد، نیاز به تغییرات کوچک دارد تا  حاوی لغات کلیدی و همواره به‌روز باشد. شما می‌توانید با ابزار گوگل ترندز لغات کلیدی را پیدا کنید یا اینکه از طریق مراجعه به پروفایل رقبای خود آن‌ها را شناسایی کنید.

resume

در قدم دوم برای اینکه نقطه تمایز خود را مشخص کنید، این چهار سؤال را بپرسید: شما چه کاری انجام می‌دهید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ مشتریان چه سودی از شما به دست می‌آورند؟ شما چه کاری انجام می‌دهید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهید که آن‌ها در جایی دیگر نمی‌توانند این خدمت را دریافت کنند؟

قدم بعدی ساخت برند شخصی است. برند شخصی تأثیری است که شما دارید. چیزی است که به آن معروف هستید و موردی است که دیگران در مورد شما می‌گویند. مردم علاقه دارند با اشخاصی که دوست دارند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند، ارتباط داشته باشند. برند شخصی شامل درک، شهرت، تأثیرگذاری و تصویر شما است. زمانی که می‌خواهید برند شخصی بسازید، باید بتوانید به این سه سؤال پاسخ دهید: شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟ و اینکه کار شما چرا اهمیت دارد؟ برای ساخت برند شخصی باید مدام اسم خود را در گوگل جستجو کنید و موارد ریز مانند داشتن امضای مناسب در ایمیل را رعایت کنید.

حال زمان آن رسیده است تا برند شخصی خود را بسازید. ابتدا هدف خود را مشخص کنید. نوع شغلی که می‌خواهید، جایگاه مورد نظر خود را و مواردی که برای شما مهم هستند، با توجه به موارد مانند ارزش‌های خود، شناخت، پول، امنیت شغلی، ارتقاء، تعهد، هدف و وابستگی تعیین کنید. سپس جامعه‌ی هدف خود را مشخص کنید. برای مثال، شما باید شرکت‌های خاص، کارمندان، صنایع، موقعیت‌ها، فاصله و موقعیت شغلی را مشخص کنید. همیشه باید خود را با استفاده از مشخص کردن جامعه‌ی هدف، از دیگران متمایز کنید. بهترین بخش را مشخص کنید و هرازگاهی با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده، کار خود را بسنجید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

قدم بعدی این است که خود را تبلیغ کنید. از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین و توییتر استفاده کنید. شما باید تلاش کنید تا ارتباط خود را در هر یک از شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر کنید. برای آنکه دیده شوید نیاز است در جوامع مختلف حضور پیدا کنید، به گفتگو بپردازید و به سؤالات پاسخ دهید. انجام این کارها باعث می‌شود شما به‌عنوان متخصص شناخته شوید و در واقع از اطرافیان متمایز باشید. مطمئن شوید که عکس شما به‌صورت حرفه‌ای گرفته و پردازش شده است. پروفایل خود در شبکه‌های مجازی را به‌صورت کامل پر کنید. لینکدین اجازه می‌دهد مطالب را به‌راحتی منتشر کنید تا دیگران توانایی خواندن آن‌ها را داشته باشند؛ و در آخر، حتما در گروه‌های شبکه‌ای که به دنبال کار هستند حضوری فعال داشته باشید.

۳. شناخت موقعیت‌های شغلی

طبیعتا این موضوع هدف نهایی است؛ اما باید از کجا شروع کرد؟ برای شروع جاهای بسیاری وجود دارد. برای مثال می‌توان از محلی به نام جستجوی شغل در تب شغل‌های لینکدین شروع کرد. وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که پایگاه داده‌ی عظیمی از کارهایی که شما می‌خواهید، در خود جا داده‌اند. اما بهترین مکان برای پیدا کردن موقعیت شغلی، شرکت در گروه‌های شبکه‌ای پیدا کردن شغل است. به‌طور مشخص باید همیشه به دنبال موقعیت‌های جدید بگردید و آن‌ها را پیدا کنید. برای مثال با شرکت در گروه‌های مختلف در لینکدین می‌توانید سؤالات خود را مطرح کنید و به احتمال زیاد فردی پیدا خواهد شد تا این سؤالات را پاسخ دهد. بر شرکت‌های خاص تمرکز کنید و موقعیت‌های شغلی ایجادشده توسط آن‌ها را تحت نظر داشته باشید. لیستی از افراد کلیدی در شرکت‌های تحت نظرتان تهیه کنید و مدام با آن‌ها در ارتباط باشید.

راهنمای نوشتن رزومه تحصیلی

۴. مدیریت پروژه

جستجوی شغلی شما ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد. اگر فردی هستید که به‌صورت جدی به دنبال شغلی جدید است، قطعا اطلاعات جمع‌آوری شده در طول زمان بیشتر و بیشتر خواهند شد و به حدی خواهند رسید که نیاز به مدیریت خوب پروژه خواهید داشت. در حالت حداقل، یک صفحه‌ که به‌صورت مرتب بروزرسانی می‌شود، می‌تواند کار شما را پیش ببرد. برخی افراد نیز از ابزارهای مدیریت ارتباطات مشتری (CRM) بهره می‌برند. دو عدد از ابزارهای شناخته‌شده در این زمینه JibberJobber و CareerShift هستند.

۵. آماده شدن برای مصاحبه

این یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است؛ چرا که در نهایت برای هر موقعیت شغلی یک برنده وجود خواهد داشت. برای شنیدن و پاسخ دادن به این جمله آماده شوید: «در مورد خودتان صحبت کنید»

حداقل ۱۵ پاسخ از پیش تعیین‌شده و هدف‌دار آماده کنید. این پاسخ‌ها برای مصاحبه هستند. شما با سوابق خود آغاز می‌کنید، با کارهایی که انجام دادید ادامه می‌دهید و جملاتتان با پاسخ به این‌که سود و ارزش شما برای شرکت چیست پایان می‌یابد. بهتر است با کسی که توانایی راهنمایی و نقد دارد در این زمینه مشورت کنید. دیگر کار مثبتی که می‌توانید انجام دهید این است که صدای خود را در مصاحبه‌های تمرینی ضبط کنید تا نحوه‌ی مصاحبه‌ی خود را بیشتر بشناسید.

در مورد شرکتی که قرار است در آن مصاحبه صورت بگیرد، اطلاعات کافی داشته باشید تا در مصاحبه مشخص شود که شما در مورد آن‌ها اطلاعات بسیاری دارید. تطابق فرهنگی با شرکتی که قصد کار در آن دارید، اهمیت بسیار بسیار بالایی دارد. با اینکه نمی‌توانید برداشت افراد مصاحبه‌گر از خود را تغییر دهید یا پیش‌بینی کنید؛ اما می‌توانید نشان بدهید که برای کار مشتاق هستید و اطلاعات بسیاری از کاری که برای آن اقدام کرده‌اید دارید.

آمادگی کامل می‌تواند نتیجه‌ای بسیار خوب در بر داشته باشد؛ اما این موضوع به‌تنهایی کافی نیست. شرکتی که برای حضور در آن اقدام کرده‌اید، در طی روند و در بیشتر مواقع کنترل را در دست دارد تا اینکه به شما پیشنهاد کاری داده شود؛ اینجا است که کنترل امور به دست شما خواهد آمد. در اینجا نیز باید به‌دقت شرکت مورد نظر را بررسی کنید و فرهنگ آن را بشناسید تا بتوانید به‌خوبی پیشنهاد داده‌شده را درک و در مورد آن مذاکره کنید. بیشتر شرکت‌ها برای مذاکره در مورد پیشنهاد خود با شما آماده هستند؛ اما سؤال اینجا است که آیا شما این آمادگی را دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ قدم حیاتی برای داشتن شغل عالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..