تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیابت در موش ها درمان شد

خبرگزاری مهر: محققان با استفاده از روش انتقال ژنتیک سلول های پانکراس دیابت را در موش ها درمان کردند.


به نقل از نیواطلس، تاکنون محققان فقط توانسته اند با کنترل رژیم غذایی و دوز مشخص انسولین بیماری دیابت را کنترل کنند اما محققان در مرکز  علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در سان آنتونیو (UT Health San Antonio) روشی برای درمان این بیماری در موش ها یافته اند که شاید بتوان از آن برای درمان دیابت نوع دوم در انسان نیز استفاده کرد.


 در دیابت نوع یک پانکراس انسولین مورد نیاز بدن را تولید نمی کند. اما دیابت نوع دوم بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند بنابراین می توان با کنترل رژیم غذایی این روند را کنترل کرد. از سوی دیگر انسولین توسط سلول های خاصی به نام «سلول بتا» در پانکراس تولید می شود و گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن علیه خود عمل می کند. به عبارت دیگر سلول های بتا را مورد حمله قرار می دهد و آنها را از بین می برد.

 درهمین راستا برونو دویرون و رالف دی فرونزو محققان موسسه UT Health از روش انتقال ژن استفاده کردند تا سلول های پانکراس موش ها را دگرگون کنند، به طوریکه  بدن حیوان تصور کند این سلول ها، از نوع بتا هستند و فرایند انسولین سازی را آغاز کند. این روند شامل انتخاب سلول های بتای خارجی و انتقال آنها به وسیله ویروس به سلول های جدید میزبان در پانکراس مبتلا به دیابت است.

به گفته محققان سلول های تغییر یافته انسولین را فقط با وجود شکر تولید می کنند.

در این حالت نیاز است فقط حدود ۲۰ درصد سلول های از دست رفته جایگزین شوند. اما اگر سلول های جدید بتا معرفی شوند، احتمالا بدن به آنها حمله کرده و آنها را از بین می برد.

دی فرونزو در این باره می گوید: اگر یک فرد مبتلا به دیابت نوع یک با این سلول ها ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ سال زندگی کند و ما بتوانیم به طور مخفیانه  انسولین را به بدن برسانیم، سیستم ایمنی بدن هیچ عکس العمل منفی نشان نخواهد داد و فرد به حیات خود ادامه خواهد داد.

البته محققان تاکید دارند فاصله زیادی میان درمان دیابت در موش ها و انسان وجود دارد. اما به هرحال آنها آزمایش های کلینیکی خود را در سه سال آتی شروع خواهند کرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیابت در موش ها درمان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..