تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی اجمالی به فواید طلایی ویتامین E برای پوست

ویتامین E مضرات کمبود ویتامین E فواید مصرف ویتامین E علل اختلال در بینایی زیبایی پوست

ویتامین E را می توان از جمله ویتامین های محلول در چربی نام برد که مصرف آن می تواند فواید بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. ویتامین E به علت اینکه جزء ویتامین های محلول در چربی است در اغلب مواد غذایی مانند میوه وجود ندارد و یا میزان آن بسیار ناچیز است. با دکتر سلام همراه باشید.

روي بسياري از محصولات مراقبت از پوست برچسبي در بيشتر مواقع خودنمايي مي کند: حاوي ويتامين E. بر همين اساس، بسياري از ما اين گونه در نظر مي گيريم که ويتامين E چيز خوبي براي پوست محسوب مي شود. اما آيا اين ماده مغذي به آن اندازه که فکر مي کنيم براي پوست مفيد است؟
به نقل از “دِ کات”، به گفته دکتر کريس دي آدامو، استاديار دانشگاه مريلند، ويتامين E خانواده اي از هشت ماده مغذي مختلف است که براي سلامت انسان ضروري هستند. اين ترکيبات همگي محلول در چربي هستند و اين به معناي آن است که براي جذب در بدن انسان به نوعي از چربي نياز دارند.

اما به طور کلي، ويتامين E يک آنتي اکسيدان قدرتمند است و از ما در برابر راديکال هاي آزاد که مي توانند موجب شکل گيري آسيب هاي مزمن مانند سرطان و مشکلات قلبي شوند، محافظت مي کند و همچنين در مقابله با التهاب نقش دارد. نتايج مطالعه اي جديد نيز به اين نکته اشاره داشت که ويتامين E ممکن است به پيشگري از زوال عقل کمک کند.

منابع ويتامين E چه چيزهايي هستند؟ ويتامين E به طور طبيعي در بسياري از مواد غذايي وجود دارد و از اين رو، دريافت آن از طريق يک رژيم غذايي عادي آسان است. به گفته بريجيت زيتلين، کارشناس تغذيه، اين ماده مغذي در آووکادو، بادام، سيب زميني شيرين، دانه آفتابگردان، غلات کامل، ماهي قزل آلا، روغن زيتون، اسفناج، و بسياري مواد ديگر يافت مي شود. همچنين، اين ويتامين به غلات غني شده اضافه مي شود. همچنين، ويتامين E را مي توان در قالب مکمل مصرف کرد و به صورت موضعي از طريق کرم ها مورد استفاده قرار داد.

اما آيا ويتامين E به واقع براي پوست خوب است؟ خوشبختانه به نظر مي رسد استفاده از محصولات حاوي ويتامين E بي فايده نيست و اين ترکيب اثر مفيدي بر پوست انسان دارد. ويتامين E داراي ويژگي ضد التهابي است که به پيشگيري از قرمزي، پف، و ديگر موارد التهاب عمومي در پوست ما کمک مي کند. از سوي ديگر، ويژگي آنتي اکسيداني اين ويتامين به پيشگيري از نشانه هاي پيري و چين و چروک ها کمک مي کند و همچنين در خلاص شدن از شر جاي زخم ها نقش دارد.

حال شايد اين پرسش مطرح شود که به چه ميزان ويتامين E نياز داريم؟ بنابر گزارش کلينيک مايو، مقدار مصرف توصيه شده روزانه ويتامين E براي بزرگسالان 15 ميلي گرم است. بانوان باردار نيز به ميزاني مشابه نياز دارند، اما براي مادران شيرده برابر با 19 ميلي گرم است. بيشتر مردم به راحتي ميزان لازم از ويتامين E را از رژيم غذايي روزانه خود دريافت مي کنند و از اين رو، کمبود آن نادر است.

چه اتفاقي رخ مي دهد اگر به ميزان کافي ويتامين E مصرف نکنيم؟ همان گونه که در بالا اشاره شد، کمبود ويتامين E در ميان بزرگسالان نادر است، اما اگر با اين شرايط مواجه باشيد، ممکن است از دست دادن هماهنگي عضلات، اختلال در بينايي، و اختلال در گفتار را تجربه کنيد. افرادي که در معرض خطر کمبود ويتامين E قرار دارند، آنهايي هستند که در جذب چربي مشکل دارند زيرا همان گونه که پيش‌تر اشاره شد، اين ماده مغذي محلول در چربي است. در همين راستا، اگر با هر گونه بيماري روده تحريک پذير مواجه باشيد به ظور بالقوه در معرض خطر قرار داريد.

منبع: tnews




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی اجمالی به فواید طلایی ویتامین E برای پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..