تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید سحرخیزی در زندگی شخصی و کاری

سحرخیزی فواید فراوانی برای سلامتی و برنامه‌ریزی روزانه افراد دارد به طوری که با انجام این کار به ظاهر دشوار، تحول بزرگی در زندگی شخصی و کاری‌تان ایجاد می‌شود.

تصور کنید که صبح زود از خواب بیدار شده‌اید و به همراه دوستان‌تان در خیابان قدم می‌زنید و در حین نرمش کردن درباره‌ی هر موضوعی که به ذهن‌تان می‌رسد با یکدیگر صحبت می‌کنید. این صحبت‌ها و تفکرات صبحگاهی راه مناسبی برای سامان بخشیدن به افکار و برنامه‌های شما خواهد بود. اما چرا باید صبح به این زودی از خواب بیدار شوید و پیاده‌رویی کنید؟

مقاله‌های مرتبط:

وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شوید مناظر زیبایی را در شهر خواهید دید؛ طلوع خورشید و دیدن مغازه‌دارانی که صبح زود کسب‌وکار خود را آغاز می‌کنند. در یک کلام در مقابل چشمان‌تان دنیا را می‌بینید که از خواب بیدار شده و به زودی یک روز پر تلاش و پرهیاهوی دیگر آغاز خواهد شد. اما متاسفانه اکثر افرادی که تصمیم می‌گیرند سحرخیز باشند بعد از گذشت مدت کوتاهی این عادت خوب را رها می‌کنند و بر طبق روال گذشته، برنامه‌ی روزانه‌ی خود را پیش می‌برند. اگر قصد دارید که این عادت خوب را در خود تقویت کنید باید بدانید که سحرخیزی، کارایی و خلاقیت فرد را افزایش می‌دهد.

سحرخیز بودن احساس برنده شدن به شما می‌دهد

ورزش صبحگاهی

وقتی تصمیم می‌گیرید که هر روز صبح زود سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید در اکثر مواقع سعی شما به شکست منجر خواهد شد. البته بعضی مواقع هم در بیدار شدن موفق می‌شوید اما برای شروع فعالیت‌های روزانه‌ی خود تعلل می‌کنید و بعد از خاموش کردن ساعت زنگ‌دار دوباره به خواب فرو می‌روید. نباید به خاطر این شکست‌ها ناراحت باشید زیرا حداقل مواقعی که سر ساعت مشخص از خواب بیدار می‌شوید احساس برنده شدن خواهید داشت. وقتی روز خود را با چنین احساسی آغاز می‌کنید به طور حتم آن روز کارایی بیشتری خواهید داشت و موفقیت‌های بیشتری کسب خواهید کرد. کارآفرینان موفق مانند مارک زاکربرگ افراد سحرخیزی هستند و روز کاری خود را طبق برنامه‌ی مشخص آغاز می‌کنند. ورزش‌کردن و نوشیدن چای باعث می‌شوند برای شروع یک روز موفق انرژی بیشتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید با سحرخیزی این احساس در شما تقویت می‌شود که بر تمام آن روز کنترل دارید و کارهای بیشتری را می‌توانید با موفقیت به انجام برسانید. دلیل به وجود آمدن این احساس کنترل را می‌توان در انرژی و نگرش مثبت حاصل از سحرخیزی جست‌وجو کرد.

انجام کارهایتان را اولویت‌بندی می‌کنید

اکثر افراد معمولا بین ساعت ۶ تا ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند وقتی شما زودتر از این ساعات بیدار می‌شوید یک الی دو ساعت بیشتر از سایر افراد زمان دارید. در این ساعات از روز معمولا هیچ ایمیل و یا تماس تلفنی نخواهید داشت. در این ساعت از صبح می‌بایست فقط یک سوال را از خودتان بپرسید، امروز صبح علاقه‌مند به انجام چه کاری هستم.

بهتر است که به کارهای موردعلاقه‌ی خود بپردازید به طور مثال در دفتر یادداشت‌ روزانه‌ی خود مطالبی را بنویسید یا کتاب موردعلاقه‌ی خود را مطالعه کرده و سپس به ورزش بپردازید.

ساعات آغازین روز یک زمان طلایی برای تفکر کردن است. در این ساعات تصمیم بگیرید که انجام چه کاری مهمتر از بقیه است. به جای اینکه به محض بیدار شدن از خواب سریع یک لیست از کارهایی که باید آن روز انجام دهید تهیه کنید، سعی کنید در سکوت و آرامش صبح به کارهای مهم و اولویت‌های آن روز فکر کنید. بنابراین زمانی که به محل کار خود می‌رسید با آرامش‌خاطر بیشتر و با ذهنیت و نگرش بهتر روز کاری خود را آغاز خواهید کرد.

 تمام جنبه‌های زندگی‌تان نظم و ترتیب خواهد یافت

گاهی‌ اوقات صبح زود از خواب بیدار شدن، به سخت‌ترین کار دنیا تبدیل می‌شود. ساعت زنگ‌دار شما مدام زنگ می‌زند و شما با خودتان می‌گویید که من خسته‌ام. ولی آیا واقعا چند دقیقه بیشتر خوابیدن مشکل شما را حل می‌کند؟

وقتی در یک مورد خاص به زندگی خود نظم و ترتیب ببخشید ‌به تدریج می‌بینید که سایر جنبه‌های زندگی‌تان نیز نظم و ترتیب یافته است. هر بار که شما خود را مجبور می‌کنید سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید در واقع نظم و ترتیب را وارد زندگی خود می‌کنید. بنابراین تمرکز بر روی کارها برای شما ساده‌تر می‌شود و می‌توانید عادت‌های خوب دیگر را نیز در خودتان تقویت کنید و مهمتر از همه اینکه به یک فرد با اراده تبدیل شده و اعتماد به ‌نفس بیشتری خواهید داشت. هر بار که موفق به بیدار شدن طبق برنامه‌ خود می‌شوید این حس در شما ایجاد خواهد شد که من برای حل مشکلاتم در این روز آماده‌تر هستم.

سحرخیزی

سحرخیزی به این معنا نیست که حتما باید ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید بلکه باید سعی کنید زودتر از ساعتی که قبلا به‌ آن عادت داشته‌اید از خواب بیدار شوید. نکته بسیار مهم در بحث سحرخیزی، شکل‌گیری تدریجی آن است؛ به این معنی که عادت کردن به آن نیاز به زمان دارد.

راهکارهای مختلفی برای تقویت این عادت پسندیده وجود دارد. این عادت‌ها و راهکارها نیاز به تمرین داشته و از فردی به فرد دیگر  متفاوت هستند. سعی کنید شب زودتر از ساعت معمول به رختخواب بروید و دو ساعت قبل از خواب‌تان تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. همچنین فراموش نکنید سر ساعت مشخصی بخوابید.

برای زودتر به خواب رفتن، راهی پیدا کنید نفس عمیق کشیدن و مطالعه کردن دو راهی هستند که به شروع خواب کمک می‌کنند. اگر با وجود زودتر خوابیدن باز هم دیر از خواب بیدار می‌شوید، یک ساعت زنگ‌دار تهیه کنید تا شما را وادار به بیدار شدن از خواب بکند. سحرخیز بودن کار دشواری است اما وقتی این عادت خوب را در خود ایجاد کنید قادر به استفاده از زمان‌های طلایی روزتان خواهید بود. سحرخیزی بستر مناسبی برای نظم و ترتیب ببخشیدن به زندگی‌تان ایجاد می‌کند به طوری که این نظم شما را در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر توانمند‌تر از گذشته خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید سحرخیزی در زندگی شخصی و کاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..