تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت دفاع روسیه: موافقت نامه سوریه عملا به جنگ داخلی پایان می دهد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال الکساندر فومین -- معاون وزیر دفاع روسیه -- گفت: اجرای دقیق موافقت نامه مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه عملا به جنگ داخلی شش ساله سوریه پایان خواهد داد.

فومین گفت: اجرای این موافقت نامه امکان متوقف کردن فعالیت های رزمی طرف های جنگ را فراهم خواهد ساخت و عملا به جنگ داخلی در سوریه پایان خواهد داد، و به همین دلیل است که این سند از اهمیت زیادی برای حل و فصل سیاسی مسئله برخوردار است.

بر اساس این موافقت نامه، هر گونه درگیری میان نیروهای دولتی و گروههای مسلح مخالف از ششم مه متوقف خواهد شد.

معاون وزیر دفاع روسیه افزود: این موافقت نامه از نیمه شب امشب به وقت محلی (ششم مه) به اجرا گذاشته می شود.

فومین گفت: این سند را وزارت دفاع روسیه به دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، فرمانده عالی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای تحکیم برنامه ترک مخاصمات در خاک سوریه آماده کرد. 

فومین تاکید کرد کار مقدماتی با همه شرکت کنندگان در روند مذاکرات به تصویب این موافقت نامه انجامید. پوتین با سران ترکیه، آمریکا و ایران بارها درباره حل و فصل سیاسی مسئله سوریه گفتگو کرد. 

فومین افزود: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نشست های کاری با وزیران دفاع ایران، ترکیه، سوریه،  برگزار کرد.

به گفته فومین، تماس های مستمر از طریق آژانس های اطلاعاتی و وزارتخانه های امور خارجه ادامه دارد. 

وی افزود: کار زیادی با رهبری سوریه و سران گروههای مخالف مسلح انجام گرفت تا آنها در خصوص ضرورت برداشتن گام هایی برای تنش زدایی متقاعد شوند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت دفاع روسیه: موافقت نامه سوریه عملا به جنگ داخلی پایان می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..