تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارس کشور با کمبود 5000 مربی بهداشت مواجه اند

به گزارش افکارنیوز،

حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تاکنون 1200 سفیر سلامت در کل کشور تربیت کرده‌ایم که روش پیشرفته آموزش سلامت در دنیاست و طی آن از طریق همسالان، آموزش‌های سلامت صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در آینده نیز بحث سفیران سلامت دانش‌آموزی است و قصد داریم آن را گسترش دهیم؛ امروزه ثابت شده است که آموزش همسالان به یکدیگر بسیار موثر و مهم است.

ضیاءالدینی ردیف بودجه امسال حوزه سلامت آموزش و پرورش را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های ما با همکاری وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد؛ سال گذشته نیز در فلوراید‌تراپی بودجه خوبی برای آموزش به دانش‌آموزان اختصاص یافت و امسال هم ابعاد برنامه‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، آمار مربیان بهداشت شاغل در آموزش و پرورش را حدود 6000 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با احتساب اینکه باید به ازای هر 750 دانش‌آموز، یک مربی بهداشت داشته باشیم، کمبود حدود 5000 مربی بهداشت وجود دارد که امیدواریم بودجه لازم برای به کارگیری این تعداد مربی بهداشت به آموزش و پرورش تعلق بگیرد.

ضیاءالدینی تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی تمرکز ما برای به کارگیری مربیان بهداشت در مدارس ابتدایی است اما لازم است در تمام مقاطع تحصیلی مربیان بهداشت حضور داشته باشند، البته در حال حاضر در مقطع ابتدایی هم کمبود داریم.

وی افزود: مقطع ابتدایی را اولویت اول برای به کارگیری مربیان بهداشت قرار دادیم زیرا نیاز دانش‌آموزان در این مقطع به راهنمایی‌های بهداشتی و تهیه شناسنامه سلامت بیشتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارس کشور با کمبود 5000 مربی بهداشت مواجه اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..