تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار هایی اساسی برای درمان و از بین بردن جوش و جای آن

جوش یکی از انواع آزار دهنده ترین و شایع ترین اختلالات پوستی است که در تمام افراد ممکن است به وجود آید. علل بروز جوش و انواع آن متفاوت هستند که از جمله می توان به کبد چرب اشاره کرد. اما روش های کاربردی هم برای مقابله با انواع این جوش ها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.

شانه ها و پشت

استفاده از کوله پشتی و لباس های تنگ باعث می شود شانه ها و پشت جوش بزند. اگر جوش ها ریز و قرمز باشند در اثر واکنش به مایعات شیمیایی خانگی بوجود آمده اند. یکی دیگر از دلایل جوش زدن در این ناحیه مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی است.

این جوش ها با هفته ای یک بار حمام آب نمک یا شستشو با سرکه سیب و آب درمان می شوند.

سینه

رایج ترین دلیل جوش زدن روی سینه واکنش آلرژیک پوست به پودر شستشو یا شامپو بدن است. این جوش ها در اثر واکنش به نوشیدنی های سرد، ادویه جات تند و غذاهای دریایی نیز ایجاد می شوند.

برای درمان این جوش ها مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و روی پوست بمالید. سپس با آب گرم بشوئید.

گردن

یقه تنگ روی پوست ساییده می شود و باعث جوش زدن گردن می شود. جوش های گردن در اثر آلرژی به شامپو نیز ایجاد می شوند. و دلیل دیگر آن ممکن است حساسیت به شیرینی جات باشد.

برای درمان پنبه را به لیمو آغشته کنید و به گردن بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

بازوها

مشکلات سیستم گوارشی، واکنش آلرژیک به مواد شوینده و آنتی بیوتیک دلایل به وجود آمدن جوش روی بازوهاست. سونا، استخر و باشگاه هم عفونت های قارچی را منتقل می کند که ملتهب شده و تبدیل به جوش می شوند.

اگر علت جوش بازوها عفونت قارچی نباشد با آب سیب زمینی می توان آن را رفع کرد. یک عدد سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی بازو بمالید و بعد از نیم ساعت بشوئید.

پاها

بهداشت ضعیف و شلوار و جوراب های تنگ باعث جوش زدن پاها می شود. یکی دیگر از دلایل جوش زدن پاها استفاده از تیغ کند برای زدن موهای پاست.

برای درمان ۵ الی ۶ قطره روغن درخت چای به شامپو بدن اضافه کنید و بدن را مثل همیشه بشوئید

منبع: بدونیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار هایی اساسی برای درمان و از بین بردن جوش و جای آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..