تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ چین در پروژه مشترک منظومه ماهواره­ کوچک دانشجویی اپسکو (SSS)

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی سرادقی سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران گفت: با توجه به تصویب و آغاز رسمی پروژه طراحی و ساخت ماهواره کوچک دانشجویی اپسکو (SSS) با مدیریت و همکاری سه کشور ایران، چین و پاکستان، مقرر گردید ظرف چند روزآینده قرارداد طراحی و ساخت بخش‌هایی از این منظومه بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ بعنوان نماینده چین منعقد گردد. این قرارداد سه سال بطول خواهد انجامید.
 
وی اظهار داشت: سازمان فضایی ایران این کار را در داخل کشور با همکاری نهاد‌های توانمند داخلی از جمله دانشگاه‌های دارای تجربه و زیرساخت‌های فضایی مناسب انجام خواهد داد.
 
معاون فناوری سازمان فضایی ایران افزود: این پروژه منظومه ماهواره‌ای با هدف آموزش و انتقال دانش فنی بصورت مشترک بین هشت کشور عضو اپسکو (ایران، چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، پرو، تایلند و بنگلادش) انجام می­گیرد و هدف آن ساخت یک منظومه شامل یک میکروماهواره ۳۰ کیلوگرمی و دو کیوبست ۳U می‌باشد.
 
وی یادآور شد: ماموریت این منظومه ماهواره‌ایی شامل، تصویربرداری از زمین، دوزیمتری، کنترل ترافیک هوایی، کنترل ترافیک دریایی و Formation Flying و لینک بین ماهواره‌ای است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ چین در پروژه مشترک منظومه ماهواره­ کوچک دانشجویی اپسکو (SSS)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..