تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه کودکمان رشد قدی مناسب داشته باشد

عواملی مثل ورزشهای کششی ، استراحت و خواب کافی نیز جزو موارد حائز اهمیت محسوب میشود . خواب کافی بخصوص در ساعات 10 شب تا 4 صبح برای تمام کودکان برای کنترل و بهبود وضعیت رشد آنها بسیار مهم است چراکه در این ساعات هورمونهای رشد ترشح می شود .هورمون رشد یكی از مهمترین هورمونهای بدن است که در رشد تمامی سلولهای بدن به خصوص رشد استخوانها موثر است. این هورمون در سن نوجوانی باعث افزایش قد میشود. میزان ترشح هورمون رشد طی خواب عمیق شبانه افزایش مییابد.

پس حدود نیم ساعت تا یك ساعت بعد از شروع خواب ترشح هورمون رشد شروع به افزایش خواهد داشت و حدود دو ساعت این افزایش ترشح ادامه مییابد و بعد از آن كاهش مییابد.پس اگر فردی ساعت9 یا10 شب بخوابد، وقت كافی برای خواب عمیق شبانه دارد و هورمون رشد نیز به اوج افزایش ترشح خود میرسد، ولی اگر ساعت یک یا 2 نیمه شب بخوابد، باعث میشود خواب عمیق شبانه اتفاق نیفتد و بنابراین در طول روز احساس خستگی میكند و حتی اگر در سن کودکی و نوجوانی باشد، با این اتفاقر رشد قدی خود را تحت تاثیر قرار داده است .

بهترین پیشنهاد ما برای عزیزانی که در سنین رشد قدی هستند و تمایل به افزایش قد خود دارند مراجعه حضوری به کارشناس تغذیه و دریافت رژیم و مکمل مناسب است . بخصوص والدینی که نگران رشد قدی کودکان خود هستند میتوانند با مراجعه به این مراکز و مشاوره و آنالیز بدنی دقیق گامی موثر در افزایش رشد قدی کودکان خود بردارند .

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه کودکمان رشد قدی مناسب داشته باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..