تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا خندیدن نوزاد عمدی است یا فقط واکنش است؟

به گزارش افکارنیوز،

پژوهشگران اکنون مدعی شده‌اند که نوزادان با هدف لبخند می‌زنند تا با فردی که به آنها لبخند می‌زند در حال تعامل باشند.

یافته‌هایی که توسط دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیگو کشف شده، نشان می‌دهد که بچه‌ها هم درست مانند کمدینی که جوک‌های خود را برای به حداکثر رساندن واکنش مخاطبان طولانی می‌کند، هنگام خندیدن زمان را طولانی می کنند.

اما آن‌ها نیز کمی تنبل هستند. ترفند آن‌ها این است که تا حد ممکن بزرگسالان را بخندانند، در حالی خودشان تا جایی که ممکن است کوتاه می‌خندند.

محققان با بررسی داده‌های یک پژوهش که مشاهده تعامل چهره به چهره از ۱۳ جفت مادر و نوزاد زیر سن چهار ماهگی بود، به این نتیجه رسیدند. اگرچه حجم نمونه بسیار کوچک بود، اما یافته‌ها با قوت ارائه شدند.

این گروه تحقیقاتی برای تایید یافته‌های خود، یک ربات شبیه کودک نو پا را که مثل یک نوزاد عمل می‌کند، برنامه‌ریزی کرده و تعامل آن را با دانشجویان مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها در نتیجه‌ای مشابه دریافتند که ربات توانست دانشجویان را بشدت به خنده بیندازد، بدون اینکه در پاسخ به آنها زیاد لبخند بزند.

زمانیکه نوزادان به سن چهار ماهگی می‌رسند ، لبخند مادر و نوزاد هر دو هدفمند می‌شود. در این پژوهش، مادران به طور مداوم برای به حداکثر رساندن زمان صرف شده در لبخند متقابل تلاش کردند، در حالی که نوزادان فقط سعی در به حداکثر رساندن زمان لبخند مادر داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا خندیدن نوزاد عمدی است یا فقط واکنش است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..