تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرفیس لپ تاپ در مقابل مک بوک و مک بوک پرو ۱۳ اینچ

مقاله‌ی مرتبط:

مایکروسافت در جریان کنفرانس Microsoft EDU بالاخره یک لپ‌تاپ سنتی معرفی کرد تا کسانی که هنوز هم قانع به استفاده از تبلت‌های هیبریدی و دستگاه‌های ۲در۱ نشده‌اند، بتوانند برای اولین بار یک نوت‌بوک کلاسیک از خانواده‌ی سرفیس تهیه کنند.

جدیدترین سرفیس مایکروسافت که «سرفیس لپ‌تاپ» نام دارد، محصولی بالارده است که در درجه‌ی اول برای رقابت با مک‌بوک ۱۲ اینچی (۲۰۱۶) و سپس مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی (۲۰۱۶) طراحی شده است. در ادامه به مقایسه‌ی این سه لپ‌تاپ می‌پردازیم.

Surface Laptop MacBook Pro MacBook صفحه
نمایش ۱۳.۵ اینچ لمسی پیکسل سنس
(2256x1504, 201 PPI) ۱۳.۳ اینچ رتینا
(2560×1600, 227PPI) ۱۲ اینچ رتینا
(2304×1440, 226PPI) پردازنده 7th gen Intel Core i5 2.0GHz dual-core Intel Core i5 1.1GHz dual-core Intel Core m3 processor حافظه 4GB LPDDR3 8GB LPDDR3 8GB LPDDR3 گرافیک Intel HD 620 Intel Iris Graphics 540 Intel HD Graphics 515 باتری تا ۱۴.۵ ساعت پخش ویدئو تا ۱۰ ساعت پخش ویدئو از آیتیونز تا ۱۱ ساعت پخش ویدئو از آیتیونز فضای
ذخیره‌سازی 128GB SSD 256GB PCIe-based SSD 256GB PCIe-based onboard flash storage پورت‌ها One USB 3.0 port, one Mini DisplayPort,Surface Connect
SD card slot Two Thunderbolt 3 USB-C ports, no SD card slot USB-C port, 3.55mm headphone jack ابعاد 12.3″x 8.79″x.0.57″ 11.97″x8.36″x0.59″ 11.04″x7.74″x0.52″ وزن ۱.۲۵ کیلوگرم ۱.۳۷ کیلوگرم ۰.۹۸ کیلوگرم قیمت $999 $1,499 $1,299

(به‌منظور سهولت، در ادامه برای اشاره به مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی تنها از عبارت «مک‌بوک پرو» استفاده خواهیم کرد.)

طراحی، وزن و ابعاد سرفیس لپ‌تاپ: فلز، پلاستیک و آلکانترا. موجود در ۴ رنگ مک‌بوک: آلومینیوم، موجود در ۴ رنگ مک‌بوک پرو: آلومینیوم، با تاچ‌بار اولد، موجود در ۲ رنگ

نمایشگر سرفیس لپ تاپ

مقاله‌های مرتبط:

سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت در چهار رنگ قرمز کبود (burgundy)، پلاتینی (platinum)، آبی کبالت (cobalt blue) و طلایی گرافیتی (graphite gold) عرضه خواهد شد. مایکروسافت توانسته است با مهارت ساخت بالای خود، فلز، پلاستیک و آلکانترا را در کنار یکدیگر استفاده کرده و محصولی لوکس تولید کند. وزن اولین لپ‌تاپ ساخت مایکروسافت برابر با ۱.۲۵ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۴.۵ میلی‌متر است.

در آن سوی میدان، مک‌بوک از بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی «با توانایی بالای بازیافت» بهره می‌برد و در رنگ‌های رزگلد، خاکستری فضایی، طلایی و نقره‌ای در دسترس است. وزن لپ‌تاپ اپل تنها ۹۲۱ گرم است و ضخامت آن از ۳.۵ میلی‌متر در باریک‌ترین نقاط تا ۱۳ میلی‌متر در ضخیم‌ترین قسمت‌ها، متغیر است.

مک بوک 12 اینچی 2016

مقاله‌های مرتبط:

مک‌بوک پرو که تنها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود، از طراحی مشابه با برادر کوچک‌تر خود بهره می‌برد؛ با این تفاوت که اپل در این سری لپ‌تاپ‌ها برای اولین بار یک نوار لمسی از جنس نمایشگر اولد با نام «تاچ بار» را جایگزین کلید‌های سنتی عملکرد (function keys، ردیف کلیدهای F و fn) کرده است. اپل همچنین یک حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور مک‌بوک پرو برای وارد شدن به حساب کاربری و استفاده از Apple Pay گنجانده است. مک‌بوک پرو ۱.۳۷ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن به ۱.۵ سانتی‌متر می‌رسد.

مک بوک پرو 13 اینچی 2016

نتیجه: از لحاظ ابعاد، سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت از مک‌بوک ضخیم و سنگین‌تر، و از مک‌بوک پرو باریک و سبک‌تر است. تعداد گزینه‌های رنگی که مایکروسافت با لپ‌تاپ خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد، دقیقا برابر با تعداد رنگ‌های مک‌بوک، و متنوع‌تر از رنگ‌های مک‌بوک پرو است. اگرچه سرفیس از بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی بهره نمی‌برد، اما مواد استفاده شده در آن بسیار باکیفیت است و احساس یک محصول لوکس را ایجاد خواهد کرد.

به نظر می‌رسد گزینه‌ی برتر این دسته از لحاظ «وزن و ابعاد» شبیه مک‌بوک اپل باشد. هرچند بهترین گزینه از لحاظ «طراحی و زیبایی»، کاملا بستگی به سلیقه‌ی کاربر دارد.

نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ: نمایشگر ۱۳.۵ اینچ لمسی با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل و تراکم ۲۰۱ پیکسل بر اینچ مک‌بوک: نمایشگر ۱۲ اینچی ۲۳۰۵ در ۱۴۴۰ پیکسلی غیر لمسی با تراکم ۲۲۶ پیکسل بر اینچ مک‌بوک پرو: نمایشگر ۱۳.۳ اینچی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی با تراکم ۲۲۷ پیکسل بر اینچ (به همراه یک نوار اولد لمسی در قسمت بالای کیبورد)

سرفیس لپ‌تاپ آبی

مهم‌ترین نکته قبل از شروع مقایسه‌ی نمایشگر سه لپ‌تاپ، توجه به تفاوت نسبت تصویر سرفیس با مک‌بوک‌ها است. سرفیس لپ‌تاپ بر خلاف نوت‌بوک‌های متداول که تقریبا همگی از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ استفاده می‌کنند، درست مانند سرفیس پرو ۴ از نسبت تصویر ۳ به ۲ استفاده می‌کند. به گفته‌ی مایکروسافت این نسبت تصویر برای کاربردهای اداری، تحصیلی و تولید محتوا (به‌طور کلی Productivity) از نسبت ۱۶:۹ مناسب‌تر است.

باتوجه به اینکه نرم‌افزارهای صفحات گسترده (spreadsheet) مانند اکسل و نرم‌افزارهای مهندسی مانند انواع CAD-ها در اصل برای صفحاتی با نسبت تصویر غیر عریض طراحی شده‌اند، این ادعای مایکروسافت چندان هم دور از واقعیت نیست. علاوه بر این، صفحه‌هایی با نسبت ۳:۲ نسبت به صفحه‌های ۱۶:۹ با اندازه‌ی قطری یکسان، مساحت بیشتری دارند. برای مثال، سرفیس لپ‌تاپ با قطر ۱۳.۵ اینچ و نسبت ۳:۲، مساحتی برابر با ۵۴۳ سانتی‌متر مربع دارد. این در حالی است که در صورت استفاده‌ی مایکروسافت از نسبت ۱۶:۹، مساحت نمایشگر این لپ‌تاپ تنها ۵۰۲ سانتی‌متر مربع بود.

نمایشگر لمسی سرفیس لپ تاپ

مقاله‌های مرتبط:

اپل در مک‌بوک و مک‌بوک پرو، به جای استفاده از نسبت ۱۶:۹ متداول، از نسبت ۱۶:۱۰ استفاده کرده است. استفاده از این نسبت تصویر به اپل این امکان را داده است تا درست مانند مایکروسافت، در نمایشگری با مقدار قطر ثابت از مساحت بیشتری بهره ببرد؛ به‌طوری‌که لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی اپل در صورت استفاده از نسبت ۱۶:۹ مساحتی برابر با ۴۸۷ سانتی‌متر مربع داشت، اما با استفاده از نسبت ۱۶:۱۰، مساحت نمایشگر آن به ۵۱۳ سانتی‌متر مربع رسیده است.

از نسبت تصویر که بگذریم، به رزولوشن نمایشگر می‌رسیم. سرفیس لپ‌تاپ با داشتن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل، رزولوشنی ۳.۵ مگاپیکسلی و تراکم ۲۲۶ پیکسل بر اینچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مایکروسافت ادعا می‌کند که نمایشگر سرفیس لپ‌تاپ «باریک‌ترین صفحه‌ی LCD لمسی در دنیا» است. علاوه بر لمسی بودن، این نمایشگر از استایلوس معروف Surface Pen و Surface Dial نیز پشتیبانی می‌کند.

تاچ بار

نمایشگر ۱۲ اینچی IPS مک‌بوک، با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم ۲۲۷ پیکسل بر اینچ را به دست می‌دهد. مک‌بوک پرو نیز با استفاده از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی در نمایشگری ۱۳.۳ اینچی، توانسته است به همان تراکم پیکسلی مک‌بوک دست پیدا کند. نمایشگر هیچ‌کدام از لپ‌تاپ‌های اپل لمسی نیست؛ اما مک‌بوک پرو از یک نوار اولد لمسی در قسمت بالایی کی‌بورد خود بهره می‌برد.

نتیجه: از لحاظ نسبت تصویر و کارایی، لپ‌تاپ مایکروسافت با نمایشگر لمسی، نسبت ۳:۲ و پشتیبانی از قلم و دایال، شاید برای دانشجویان و کسانی که قصد تولید محتوا دارند جذاب‌تر باشد. در طرف دیگر، لپ‌تاپ‌های اپل با تراکم پیکسلی نسبتا بالا و نمایشگر عریض‌تر نسبت به سرفیس، برای مصارفی چون تماشای فیلم مناسب‌تر هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

کیفیت نمایشگرهای PixelSense مایکروسافت و Retina اپل، همواره زبان‌زد بوده‌اند و دیسپلی‌میت تا به حال هر دو آن‌ها را به عنوان بهترین نمایشگر سال انتخاب کرده است. بنابراین هنگام انتخاب بین لپ‌تاپ‌های مایکروسافت و اپل، بهتر است به جای گشتن به دنبال باکیفیت‌ترین نمایشگر، به موارد دیگری چون نسبت تصویر، لمسی بودن و تراکم پیکسلی توجه کنید.

سخت‌افزار سرفیس لپ‌تاپ: پردازنده Core i5/i7 نسل ۷ اینتل، گرافیک مجتمع HD 620 یا Iris Plus 640 اینتل، ۴ تا ۱۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت SSD مک‌بوک: پردازنده Core m3/m5 نسل ۶ اینتل، گرافیک مجتمع HD 515 اینتل، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD مک‌بوک پرو: پردازنده Core i5 نسل ۶ اینتل، گرافیک مجتمع Iris 540/550 اینتل، ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SSD

مشخصات سرفیس لپ تاپ

سرفیس لپ‌تاپ به جدیدترین پردازنده‌های نسل هفتمی Core i5 یا Core i7 کبی‌لیک اینتل مجهز است و بنابراین پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع آن Intel HD 620 یا Intel Iris Plus 640 خواهد بود. مایکروسافت ادعا می‌کند که لپ‌تاپ جدیدش با یک بار شارژ باتری توانایی پخش مداوم ۱۴.۵ ساعت ویدئو را دارد که در صورت صحت این ادعا، سرفیس لپ‌تاپ یکی از طولانی‌ترین عمرهای باتری را در بین تمامی نوت‌بوک‌های موجود در بازار خواهد داشت. همچنین مایکروسافت می‌گوید در صورت بستن درب و رفتن به حالت استندبای، مصرف انرژی سرفیس لپ‌تاپ به صفر می‌رسد.

مایکروسافت برای میزان رم لپ‌تاپ خود، سه گزینه‌ی ۴، ۸ و ۱۶ گیگاباتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی نیز ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت SSD خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

مک‌بوک از پردازنده‌های دو هسته‌ای Core m3 یا Core m5 اینتل استفاده می‌کند. استفاده از این پردازنده‌های ضعیف و کم مصرف، تنها گزینه‌ی اپل برای دست یافتن به طراحی ظریف و بدون فن در مک‌بوک بوده است. مک‌بوک‌های اپل از لحاظ سخت‌افزاری در واقع تنها در دو گزینه موجود هستند؛ مدل مجهز به پردازنده‌ی Core m3 با ۲۵۶ گیگابایت SSD و مدل Core m5 با ۵۱۲ گیگابایت SSD. اپل در هر دو مدل از ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است.

ضخامت مک بوک

مک‌بوک پرو اپل از پردازنده‌های نسل ششمی Core i5 اسکای‌لیک اینتل، با گزینه‌های مختلف برای پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع، استفاده می‌کند. گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی مک‌بوک پرو مشابه مک بوک است؛ اما از لحاظ میزان رم، مک‌بوک پرو دارای گزینه‌ی ۱۶ گیگابایتی نیز است. هر دو لپ‌تاپ عمر باتری حدود ۱۰ ساعت (در صورت مصارف عادی مانند مرور اینترنت) را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

مقاله‌های مرتبط:

نتیجه: از آنجا که سرفیس لپ‌تاپ از پردازنده‌های سری Core i اینتل استفاده می‌کند، عملکرد آن قطعا به‌مراتب از مک‌بوک بهتر خواهد بود. همچنین به‌دلیل استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اینتل با نام کبی‌لیک در لپ‌تاپ‌های مایکروسافت، احتمالا مدل‌های مجهز به پردازنده‌ی Core i5 از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی از مک‌بوک پرو مشابه به خود بهتر عمل خواهند کرد. سرفیس لپ‌تاپ‌های بهره‌مند از پردازنده‌ی Core i7 نیز قطعا بهترین عملکرد را بین هر سه لپ‌تاپ خواهند داشت. البته برای مقایسه‌ی دقیق، باید تا عرضه‌ی سرفیس لپ‌تاپ به بازار و انتشار نتایج بنچمارک‌های مستقل، منتظر بمانیم.

مایکروسافت همچنین با در نظر گرفتن گزینه‌ی رم ۴ گیگابایتی و فضای ذخیره‌ی ۱۲۸ گیگابایتی، کاربرانی را که به سخت‌افزار قوی احتیاج ندارند فراموش نکرده است. علاوه بر این، عمر باتری لپ‌تاپ مایکروسافت از لپ‌تاپ‌های اپل تقریبا ۵ ساعت بیشتر است.

با توجه به آن‌چه گفته شد، به‌نظر می‌رسد پیروز این رقابت سرفیس لپ‌تاپ باشد که البته با توجه به فاصله‌ی زمانی معرفی، چندان هم دور از انتظار نبود.

نرم‌افزار سرفیس لپ‌تاپ: ویندوز 10 اس مک‌بوک: MacOS مک‌بوک پرو: MacOS

مک بوک و مک بوک پرو 2016

تابستان گذشته، اپل جدیدترین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ خود را با نام MacOS Sierra عرضه کرد. از جمله قابلیت‌های جدید سیستم عامل اپل می‌توان به افزایش سرعت جستجو و آمدن سیری به محیط دسکتاپ اشاره کرد. نرم‌افزار Messages هم برای سازگاری بهتر با اپ Messages در iOS 10، دچار تغییرات اساسی شده است.

مقاله‌های مرتبط:

سرفیس لپ‌تاپ به نسخه‌ای از ویندوز 10 مجهز است که مایکروسافت آن را در کنفرانس Microsoft EDU برای استفاده در دستگاه‌های اقتصادی رقیب کروم‌بوک‌ها معرفی کرد. ویندوز 10 اس در واقع همان نسخه‌ی ویندوز است که مدت‌ها در شایعات با نام «ویندوز ۱۰ کلاود» به چشم می‌خورد. برخلاف آنچه تصور می‌شد، نسخه‌ی جدید ویندوز مایکروسافت، یک نسخه‌ی نصفه و نیمه و سبک از ویندوز 10 نیست. با نگاهی به جدول مقایسه‌ی ویژگی‌‌های ویندوز 10 اس، ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو، متوجه خواهید شد که نسخه‌ی اس به نسخه‌ی پرو بسیار نزدیک‌تر است تا هوم.

ویندوز 10 اس

مقاله‌ی مرتبط:

در حقیقت، تنها تفاوت نسخه‌ی جدید با پرو در این است که مایکروسافت به شما اجازه نخواهد داد اپلیکیشن‌ها را از طریق منبعی غیر از استور ویندوز روی ویندوز 10 اس نصب کنید. اما قسمت خوب ماجرا این است که ارتقاء به ویندوز ‌10 پرو تا اواخر سال جاری میلادی برای صاحبان سرفیس لپ‌تاپ رایگان خواهد بود و علاوه بر آن، مایکروسافت به همراه Windows 10 S اشتراک مجموعه نرم‌افزارهای آفیس خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نتیجه: بر خلاف ویژگی‌های سخت‌افزاری، تعریف دقیق و مورد اجماعی از عبارت «بهترین»، هنگام اشاره به نرم‌افزار و سیستم عامل وجود ندارد. بسته به مورد استفاده از لپ‌تاپ، برنامه‌های کاربردی مورد نیاز و مهم‌تر از همه «سلیقه»، بهترین سیستم عامل برای هر شخص متفاوت است.

پورت‌ها و اتصالات

پورت های سرفیس لپ تاپ

لپ‌تاپ مایکروسافت مجهز به یک پورت سایز کامل USB 3.0، یک درگاه سایز مینی DisplayPort و پورت مخصوص Surface Connect برای اتصال به داک و افزایش تعداد پورت‌ها است. مک‌بوک تنها به یک پورت USB نوع C مجهز است که از همان یک پورت برای شارژ و دیگر مقاصد اتصالاتی استفاده می‌کند. مک‌بوک پرو نیز تنها به پورت‌های تاندربولت ۳ تجهیز شده است.

پورت های مک بوک پرو

پورت های مک بوک 2016

نتیجه: از لحاظ اتصالات و درگاه‌ها، هر سه گزینه از کم‌ترین و محدودترین درگاه‌های ارتباطی بین محصولات مشابه در بازار برخوردارند. در واقع اگر قصد انتخاب بر اساس پورت‌ها را دارید؛ مجبور به «انتخاب بین بد و بدتر» خواهید بود. شاید نتوان در این دسته رای به برتری گزینه‌ای خاص داد، اما در این میان مک‌بوک با داشتن تنها یک پورت USB Type-C (که اتفاقا از همان یک پورت برای شارژ هم استفاده می‌کند) قطعا بدترین وضعیت را بین سه لپ‌تاپ دارد.

قیمت سرفیس لپ‌تاپ: از ۹۹۹ دلار مک‌بوک: از ۱۲۹۹ دلار مک‌بوک پرو: ۱۴۹۹ دلار

قیمت مک بوک

سرفیس لپ‌تاپ به دلیل استفاده از میزان رم و فضای ذخیره‌سازی کمتر در پایین‌ترین کانفیگ خود، قیمت پایه‌ی کمتری نسبت به مک‌بوک و مک‌بوک پرو دارد؛ اما در کانفیگ‌های تقریبا مشابه نیز لپ‌تاپ‌های اپل اندکی گران‌تر از رقیب مایکروسافتی خود هستند. برای مثال سرفیس لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی Core i5، فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD و ۸ گیگابایت رم، تنها ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد و این در حالی است که مدل نسبتا مشابه مک‌بوک پرو مجهز به تاچ آی‌دی و تاچ بار ۱۷۹۹ دلار، و مدل فاقد این دو ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد. مدل ۱۲۹۹ دلاری مک‌بوک نیز اگرچه هم‌قیمت مدل مشابه سرفیس با مقدار رم و فضای ذخیره‌سازی برابر است، اما باید توجه داشت که اپل در آن از پردازنده‌ی ضعیف ۲ هسته‌ای Core m3 استفاده کرده است.

از لحاظ بالاترین مشخصات ممکن نیز قوی‌ترین سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۰ دلار از مک‌بوک پروی ۱۹۹۹ دلاری اپل گران‌تر خواهد بود، که به دلیل استفاده‌ی مایکروسافت از پردازنده‌ی Core i7 در بالارده‌ترین مدل لپ‌تاپ خود است.

نتیجه: بین سه مدل لپ‌تاپ، ارزان‌ترین مدل لپ‌تاپ‌های مایکروسافت ۲۰۰ دلار از رقبا ارزان‌تر، و گران‌ترین مدل آن ۲۰۰ دلار گران‌تر خواهد بود که به دلیل استفاده‌ی مایکروسافت از طیف گسترده‌تری از سخت‌افزار در این خانواده از محصولات است. به نظر می‌رسد که در مدل‌هایی با مشخصات نسبتا مشابه، لپ‌تاپ‌های اپل از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت گران‌تر باشند.

اگرچه اپل در لپ‌تاپ‌های خود از بدنه‌ی آلومینیومی یکپارچه و از سنسور تاچ آی‌دی و تاچ‌بار (در بعضی مدل‌ها) استفاده می‌کند، اما نباید فراموش کرد که نمایشگر لپ‌تاپ مایکروسافت نیز تمام لمسی است و از محافظ گوریلا گلس استفاده می‌کند که قطعا بر قیمت تمام شده‌ی دستگاه برای مایکروسافت تاثیر داشته است.

سرفیس لپ تاپ surface laptop

نظر شما درباره‌ی اولین لپ‌تاپ کلاسیک مایکروسافت چیست؟ آیا سرفیس لپ‌تاپ‌ها خواهند توانست به عنوان رقیبی برای مک‌بوک‌ها مطرح شوند و قسمتی از سهم بازار اپل را بربایند، یا رقابت اصلی لپ‌تاپ مایکروسافت در بازار نوت‌بوک‌های ویندوزی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرفیس لپ تاپ در مقابل مک بوک و مک بوک پرو ۱۳ اینچ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..