تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف داروهای ضدتیروئیدی در دوران بارداری

داروهای ضدتیروئیدی، خط اول درمان پرکاری تیروئید در دوران بارداری به شمار می روند. پروپیل تیوراسیل(PTU)، متی مازول(MMI) و کاربی مازول(CMI) در دوران بارداری مورد استفاده قرار گرفته اند. مکانیسم اثر آنها کاهش ارگانیفیکاسیون ید، پدیده جفت شدن مونویدوتیروزین‌ها و دی یدوتیروزین‌ها و در نتیجه کاهش تولید هورمون‌های تیروئید است.

همچنین، پروپیل تیوراسیل می تواند مانع از تبدیل T4 به T3 در نسوج محیطی شود. تمام داروهای ضدتیروئیدی، قادر به عبور از جفت هستند و می‌توانند باعث مهار عملکرد تیروئید جنین شوند. میزان اتصال پروپیل تیوراسیل به آلبومین سرم بیشتر بوده و از نظر تئوری به نظر می‌رسد که میزان انتقال جفتی آن از متی مازول کمتر باشد.بررسی‌ها نشان می دهد که میزان عبور هر دو دارو از جفت یکسان بوده و تفاوتی بین میزان سرمی هورمون‌های تیروئیدی در خون بند ناف نوزاد در مادرانی که متی مازول یا پروپیل تیویوراسیل استفاده می‌کنند وجود ندارد. از طرف دیگر، مصرف متی مازول در دوران بارداری در کشورهایی که پروپیل تیوراسیل ندارند با عارضه خاصی توام نبوده است. بنابراین، توصیه به تجویز پروپیل تیوراسیل به عنوان تنها داروی انتخابی در دوران بارداری، منطقی به نظر نمی‌رسد. با این وجود توصیه می‌شود که در سه ماهه اول بارداری پروپیل تیوراسیل داروی انتخابی باشد و به دلیل احتمال ضایعات شدید کبدی از ابتدای 3 ماهه دوم بارداری، پروپیل تیوراسیل به متی مازول تغییر یابد. در بسیاری از کتب مرجع توصیه شده که داروهای ضدتیروئیدی در دوران شیردهی تجویز نشوند. به طور کلی مصرف پروپیل تیوراسیل با دوزکمتر از 300 میلی‌گرم در روز در دوران شیردهی، می‌تواند بدون عارضه تلقی شود. سپید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف داروهای ضدتیروئیدی در دوران بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..