تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریزش قیمت نفت جهانی متوقف شد

کد خبر: ۵۲۴۸۲۴

۷۹  بازدید

نفت پس از ریزش سنگین روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار کاهش ذخائر نفت آمریکا اندکی بهبود یافت. اما ضعیف شدن پایبندی اوپک به توافق نفتی، روند رشد قیمت‌ را محدود کرد.

خبرگزاری ایسنا: نفت پس از ریزش سنگین روز گذشته، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار کاهش ذخائر نفت آمریکا اندکی بهبود یافت. اما ضعیف شدن پایبندی اوپک به توافق نفتی، روند رشد قیمت‌ را محدود کرد.

بهای نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۵۶ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۵۱.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۸ سنت یا یک درصد افزایش یافت و به ۴۸.۱۴ دلار رسید.

در معاملات روز سه‌شنبه قیمت پایه نفت آمریکا ۲.۴ درصد ریزش کرده و به پایین‌ترین قیمت از ۲۱ مارس رسیده بود و نفت برنت نیز به پایین‌ترین قیمت در سال میلادی جاری نزول کرد و همه رشد قیمتی که از زمان اعلام توافق اوپک برای کاهش تولید در نوامبر سال گذشته کسب کرده بود را از دست داد.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس به رویترز گفت: در پی انتشار آمار موسسه امریکن پترولیوم و در آستانه انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، خرید محتاطانه‌ای وجود دارد. نفت به کف قیمت نزدیک می‌شود و هر دو قیمت پایه نفت خام آمریکا و برنت به رکورد پایینی که در مارس مشاهده شده بود، نزدیک شده‌اند و اگر همان طور که انتظار می‌رود، ذخایر نفت در تابستان کاهش پیدا کند، احتمال بهبود و افزایش قیمت نفت وجود دارد.

طبق گزارش گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم که اواخر سه شنبه منتشر شد، ذخائر نفت آمریکا و همچنین ذخائر بنزین و میعانات این کشور هفته گذشته کاهش یافت. ذخائر نفت در هفته منتهی به ۲۸ آوریل، به میزان ۴.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۵۲۸.۳ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش ۲.۳ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. ذخائر نفت در کاشینگ اوکلاماها که هاب تحویل نفت است، به میزان ۲۱۵ هزار بشکه کاهش پیدا کرد.

آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر روز جاری منتشر خواهد شد.

طبق نظرسنجی رویترز، تولید اعضای اوپک برای چهارمین ماه متوالی در آوریل کاهش پیدا کرد. عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده این سازمان است تولیدش را پایین سطح هدف‌گذاری شده حفظ کرده است. در حالی که فعالیت تعمیراتی و ناآرامی در کشورهای نیجریه و لیبی که از مشارکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند تولید این کشورها را کاهش داد. اما تولید بالاتر از سوی آنگولا و امارات متحده عربی به معنای این است که میزان پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید از ۹۲ درصد در مارس به ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریزش قیمت نفت جهانی متوقف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..