تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش های مهار سرفه شبانه

چرا گاهی اوقات با سرفه شبانه از خواب بیدار می شویم؟ دلایل پزشکی برای این عارضه کدامند؟ آیا افرادی که دچار سرفه های شبانه می شوند در معرض ابتلا به آسم قرار دارند؟ برخی روش های درمانی خانگی برای برطرف کردن این سرفه ها وجود دارد که در ادامه این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

همه ما با اين مورد آشنا هستيم. حتما شما نيز در زندگي خود براي يکبار هم که شده با سرفه‌هاي شبانه از خواب بيدار شده ايد.

اما زماني که يک کودک در شب سرفه مي‌کند، تشخيص مشکل و دليل ايجاد آن بسيار دشوار خواهد بود. در اين مقاله قصد داريم دلايل بروز اين سرفه را با هم مرور کنيم و روش‌هايي براي درمان آن بيان نماييم. پس همراه ما باشيد.

دلايل سرفه شبانه:
سرفه‌هاي شبانه به عنوان يک موضوع طبيعي در کودک در نظر گرفته نمي‌شود. در بيشتر موارد چنين سرفه‌هايي به خاطر موقعيت خواب نامناسب بدتر مي‌شود. سرفه‌هاي شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات متعددي در بدن باشد. زماني که سرفه براي اولين بار در شب آغاز مي‌شود ممکن است به خاطر مخاطي باشد که از رفلاکس ايجاد مي‌شود.

اگر کودک شما مريض است، سرفه کردن به تنهايي مي‌تواند گلو و مسيرهاي فوقاني را از مخاط و گرفتگي پاک کند. دليل ديگري که براي سرفه وجود دارد شرايطي به نام ريفلاکس معده‌اي مروي يا ريفلاکس گاستروازوفاژيال(به معني آسيب‌هاي موکوزي و نشانه‌هاي مزمن در اثر بازگشت غيرعادي محتويات و اسيد معده به مري است) باشد.

اما مهم ترين چيزي که بايد در مورد سرفه مد نظر داشته باشيد اين است که آيا چنين سرفه اي مرتبط با ريه است يا خير. اگر سرفه از طرف ريه آغاز مي‌شود، نشانه‌هايي همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود. شکم به طرف درون مي‌رود و سپس بيرون مي ايد.عضلات بين دنده‌ها نيز با هر تنفس منقبض خواهد شد.

گلو نيز با هر بار نفس کشيدن به داخل و خارج مي‌رود و سوراخ بيني باز و بسته مي‌شود. اگر چنين نشانه‌هايي در کودک وجود داشت، سرفه معمولا به خاطر ترشحات پشت بيني است و مي‌توان آن را با پاک کردن مسيرهاي هوايي فوقاني هدف قرار داد و معالجه نمود.

درمان سرفه‌هاي شبانه:
براي سرفه‌هايي که مربوط به سرماخوردگي است:
اگر سرفه کودک شما به خاطر سرماخوردگي است و به اندازه اي است که مي تواند او را از خواب بيدار کند، مي‌توانيد از روش‌هاي متعددي براي تسکين درد استفاده کنيد. مسيرهاي هوايي کودک خود را با استفاده از قطره سالين که بدون نسخه تجويز مي‌شود پاکسازي کنيد يا از اسپري سالين استفاده نماييد.

همچنين مي‌توانيد از يک پزشک متخصص بخواهيد با استفاده از فرآيند مکش محتويات مسير بيني را پاکسازي نمايد. اينکار با ابزارهاي مخصوصي انجام خواهد شد. مطمئن شويد که اتاق کودک خود را به اندازه کافي مرطوب نگه مي‌داريد. اين امر به کودک شما کمک مي‌کند مسير هوايي نرم تر و بهتري داشته باشد.

کودکاني که زير ۱۲ ماه هستند و سرفه آن‌ها به خاطر سرماخوردگي است را مي توان با يک قاشق چايخوري شربت ذرت درمان کرد.

داروهاي سرماخوردگي همچون سرکوب کننده‌هاي سرفه و ضداحتقان‌ها، کارساز و موثر نخواهند بود و مي‌تواند براي کودکان زير ۲ سال خطرناک باشد. FDA پيشنهاد مي‌کند که از مصرف محصولات بدون نسخه سرماخوردگي و سرفه براي کودکاني که زير ۲ سال قرار دارند خودداري شود.

اگر کودک شما به اندازه کافي بزرگ شده باشد،مي‌توانيد بالش اضافي زير سرش قرار دهيد. بلند کردن زير سر مي‌تواند به پاکسازي مسير بيني کمک کند.

براي سرفه‌هايي که مرتبط با رفلاکس هستند:
اگر سرفه کودک شما به خاطر رفلاکس اسيد معده به مري (GERD) است، قوام دهنده در فرمول يا داروهاي آنتي اسيد ممکن است کارساز و موثر باشد. قوام دهنده در فرمول به والدين اجازه مي‌دهد با مقدار کالري اندک، فرمول کمتري در اختيار کودک قرار دهند. آنتي اسيد تجويز شده از طرف پزشک نيز مي‌تواند براي درمان رفلاکس مورد استفاده قرار گيرد.

مهم نيست دليل ايجاد سرفه چه چيزي است. اگر سرفه کودک شما بيشتر از چند هفته طول بکشد يا با مواردي همچون تب، تنگي نفس، تنفس تند همراه باشد بايد بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد.

براي سرفه‌هايي که مرتبط با ريه هستند:
اگر فکر مي‌کنيد سرفه کودک شما به خاطر مشکلات ريوي است، بايد اين وضعيت را جدي بگيريد. در اين شرايط با يک پزشک مشورت کنيد تا بتوانيد بهترين درمان موجود را اتخاذ نماييد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش های مهار سرفه شبانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..