تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یکی از اهداف سند جدید حماس تحت فشار قرار دادن محمود عباس است

 مشاور اسبق رئیس «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» (ساف) روز سه‌شنبه گفته یکی از اهداف سند جدید حماس که روز گذشته منتشر شد افزایش فشار بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی است. 

«دیانا بوتو»، تحلیلگر سیاسی مستقر در رام‌الله که قبلاً مشاور رئیس «ساف» و همچنین محمود عباس بوده درباره این سند به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: «این (سند) عباس را تحت فشار قرار می‌دهد. تشکیلات خودگردان اخیراً فشارهای زیادی را علیه غزه از حیث مالی، تعرفه‌های تجاری، کمک‌رسانی و غیره وارد کرده است.»

وی اضافه کرد که با سند جدید محمود عباس دیگر نمی‌تواند به این بهانه متوسل شود که حماس به اندازه‌ای «تندرو» است که نمی‌توان فرایند آشتی با تشکیلات خودگردان را کلید زد.

جنبش حماس روز دوشنبه پس از گذشت 30 سال از تأسیس خود یک سند سیاسی منتشر کرد که در آن برای اولین بار ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرزهای 1967 مورد پذیرش قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضع برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نرم شدن مواضع حماس را رد و اعلام کرده حماس با این سند قصد فریب جهان را دارد.

روزنامه ایندیپندنت نوشته اینکه آیا تغییرات جدید می‌توانند روابط حماس با تشکیلات خودگردان فلسطین یا کشور مصر بهبود ببخشند موضوعی است که بایستی منتظر ماند و دید که آیا اتفاق می‌افتد یا خیر.  

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یکی از اهداف سند جدید حماس تحت فشار قرار دادن محمود عباس است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..