تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با رژیم غذایی حاوی سویا بیماریهای خود را درمان کنید

اگر در معرض ابتلا به التهاب روده هستید بهتر است سویای بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانید، این ماده غذایی کمک زیادی به درمان این عارضه در بدنتان خواهد کرد و مانع شدت یافتن این عارضه و ابتلا به سرطان روده در بدنتان شوید. با خواص و ویژگی های پروتئین سویا در این بخش آشنا شوید.

نتایج مطالعه روی موش ها و کشت سلول های روده انسان نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی پروتیین سویا می تواند یک درمان کمکی موثر برای بیماری التهاب روده باشد.

بیماری‌های التهابی روده nflammatory bowel) disease) یا (IBD) به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می شوند.
نتایج مطالعه محققان دانشگاه پنسیلوانیا از این جهت اهمیت دارد که بیماری های التهاب روده -شامل کولیت اولسراتیو و کرون– با التهاب مداوم و دوره ای روده بزرگ مشخص می شوند و نشان دهنده عامل خطرساز بسیار مهم برای ابتلا به سرطان روده است.
جاشوا لامبرت استادیار علوم غذایی در دانشگاه پنسیلوانیا گفت: تهیه راهبردهایی در زمینه رژیم غذایی برای کاهش بیماری التهاب روده بزرگ، به لحاظ سلامت عمومی اهمیت قابل توجهی دارد.
وی گفت: گروه تحقیقاتی وی متوجه شدند که کنستانتره پروتئین سویا می تواند اثرات آنتی اکسیدانی در سلول های کشت شده روده انسان داشته باشند و شدت التهاب را در موش ها متعادل سازد.
محققان کنستانتره پروتئین سویا را به رژیم غذایی موش اضافه و مقادیر مساوی از سایر منابع پروتیینی را که برابر با حدود 12 درصد بود، حذف کردند.
نتایج این مطالعه نشان داد که کنستانتره پروتیین سویا در سطح دوز 12 درصدی، کاهش وزن بدن و التهاب طحال را در موش های مبتلا به بیماری التهاب روده برطرف می کند.
با این حال محور مطالعات بعدی بر این موضوع تمرکز خواهد داشت که آیا نتایج این تحقیق در مورد انسان ها نیز صدق می کند.
نتایج این تحقیق در مجله Journal of Nutritional Biochemistry منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با رژیم غذایی حاوی سویا بیماریهای خود را درمان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..