تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

کد خبر: ۵۲۴۲۹۷

۳۹۷  بازدید

خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در سال ٩٦ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدتقی نوربخش با بیان اینکه مهمترین تعهد سازمان پرداخت مستمری هاست، افزود: میزان و نحوه برقراری مستمری ها در قانون آمده است.

وی ادامه داد: درباره نرخ افزایش حقوق ها دو ماده قانونی وجود دارد. نخست در ماده ١١١ آمده است که حداقلی بگیران برابر نرخ افزایش حداقل حقوق و دستمزد باید مشمول افزایش مستمری شوند. در سال ٩٦، میزان افزایش حقوق حداقلی بگیران تا ١٤,٥ درصد تعیین شد.

نوربخش گفت: قانون دوم آنکه طبق ماده ٩٦ افزایش مستمری باید برابر افزایش هزینه های زندگی و نرخ تورم برای سایر سطوح مستمری بگیری باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نسبت افزایش مستمری ها با نرخ تورم از سال ٨٥ تا ٩٦ گفت: از سال ٨٥ تا ٩٢ نرخ افزایش مستمری زیر نرخ تورم بوده است و تنها در سال ٨٨ بالاتر از نرخ تورم بوده است، اما از سال ٩٢ تا کنون و در دولت تدبیر و امید افزایش ها بالاتر از نرخ تورم بوده است.

وی افزود: نرخ افزایش مستمری در دولت یازدهم بالای٨١ درصد بوده که ٢٥ درصد بالاتر از نرخ تورم بوده است. راهبرد ما همواره افزایش حقوق مستمری بگیران بیش از نرخ تورم و بیش از نرخ شاغلان بوده است.

وی ادامه داد: برای سال جاری رشد ١٢,٥ درصدی حقوق برای سایر سطوح مصوب شد که آن هم بالاتر از نرخ افزایش حقوق شاغلان و ٥ درصد بالاتر از نرخ تورم است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حقوق افرادی که زیر یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان است را به یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان می رسانیم، عنوان کرد: تفاوت ما با صندوق بازنشستگی این است که در کنار اصل حقوق در ٥ آیتم، «کمک هزینه» می پردازیم که میزان رشد آن هم در دولت یازدهم بیش از دولت قبل است.

نوربخش ادامه داد: کمک هزینه عائله مندی برای سال ٩٦، ٤٢ هزار تومان، همسر متکفل فرزند ١٩ هزار و ٥٩٨ تومان، اولاد ١٢ هزار و ١٥٦ تومان، معیشت مستمری بگیران ٤٣ هزار تومان و حق مسکن ١٨٥٠٠ تومان است. اگر میزان افزایش این ٥ آیتم را هم درنظر بگیریم می توان گفت که سقف دریافتی حداقل بگیران تا ٢٢,٥ درصد رشد می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون می‌توانیم در قالب ماده ٩٦ و ١١١ افزایش حقوق داشته باشیم، گفت: بار مالی ما به‌التفاوت به وجود آمده را دولت تعهد کرده است.

نوربخش درباره زمان اعمال افزایش حقوق ها گفت: از اردیبهشت ماه افزایش حقوق ها اعمال می شود. ماده ٩٦ باید در هیات وزیران تصویب می شد که زمانبر بود و مراحلی داشت و معمولا هر سال تا اردیبهشت طول می کشد. اکنون مصوبه ابلاغ شده و تعهداتمان را می پردازیم و مابه‌التفاوت فروردین ماه در خرداد ماه واریز خواهد شد.

نوربخش درباره افرادی که کمتر از ٣٠ روز حقوق دریافت می کنند ،گفت: اینکه اگر شخصی کمتر از ٣٠ روز حق بیمه پرداخته و بازنشسته شده است را مشمول افزایش حقوق مانند حداقلی بگیران کنیم از عدالت به دور است اما با این حال حقوق افراد بازنشسته با ١٠ روز حقوق هم امسال ١٤,٥ درصد افزایش پیدا می کند.

گام های سازمان تامین اجتماعی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اقدامات این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گام های اساسی برداشته است.

نوربخش، اجرای بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت کمک به تولید و اشتغال برشمرد و گفت: کارفرمایان از این طرح استقبال خوبی کردند.


وی عدم نیاز به مفاصا حساب  برای دریافت تسهیلات مورد استفاده در تولید، خروج خرید و فروش از کسر حق بیمه، محدود کردن بازرسی دفاتر قانونی به یک سال آخر از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به فضای کسب و کار عنوان کرد.

٤٩ درصد پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس متعلق به سازمان تامین اجتماعی است

نوربخش در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص فعالیت های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: با راه اندازی  پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روزهای گذشته شاهد برگ زرینی در تاریخ کشور بودیم.

وی افزود: ٤٩ درصد پالایشگاه خلیج فارس بندرعباس متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. ٥٥ درصد پیشرفت عملیاتی این پالایشگاه در دولت یازدهم انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، راه اندازی این پالایشگاه را تبلور اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تاکنون ٣,٦ میلیون یورو برای این پالایشگاه هزینه شده که ٤٩ درصد آن از سوی سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان تامین اجتماعی در حوزه های نفت، گازو پتروشیمی گفت: در ابتدای سال نیز از تولید ٦٠ قلم داروی جدید در شرکت های سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.


بهره برداری از ٥ بیمارستان تامین اجتماعی در مناطق محروم

نوربخش در ادامه در توضیح فعالیت های بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ٥ بیمارستان این سازمان در مناطق محروم ایجاد شده است.
وی به پروژه های درمانی سازمان تامین اجتماعی در روز کارگر اشاره کرد و افزود: ٢ بیمارستان در اهواز و ایلام با برند میلاد افتتاح شد و مراکز درمانی نیز در شهرهای سلماس، چمستان نور، ایوانکی و مریوان راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی امسال ٢٢ مرکز درمانی جدید این سازمان افتتاح می شود.

اعزام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس

 نوربخش در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این سازمان گفت: اولین گروه از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی روز گذشته همزمان با روز کارگر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کرامت رضوی اثرات زیادی دارد، افزود: رضایتمندی مستمری بگیران از برکات این سفر معنوی است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به همکاری این سازمان با نهادهای آموزشی کشور گفت: مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در کتب درسی دانش آموزان وارد می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..