تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزییات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 96 اعلام شد/ افزایش 14.5 درصدی نرخ پرداختی مستمری بگیران

جزييات افزايش پرداختی مستمری بگيران در سال 96 اعلام شد/ افزایش 14/5 درصدی نرخ پرداختی مستمری بگيرانبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از تعهدات سازمان پرداخت مستمری‌ها است. میزان مستمری‌ها در کشور بر اساس قوانین مشخص شده و مالیات و بیمه از مستمری کسر نمی‌شود و براساس آخرین حقوق و دستمزد است.

وی افزود: براساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نسبت افزایش مستمری‌ها با نرخ تورم از سال ۸۵ تا ۹۶ گفت: از سال 85 تا 92 نرخ افزایش مستمری زیر نرخ تورم بوده است و تن‌ها در سال ۸۸ بالاتر از نرخ تورم بوده است، اما از سال ۹۲ تا کنون افزایش‌ها بالاتر از نرخ تورم بوده است.

نوربخش یادآور شد: 51 درصد در این سال‌ها از نرخ تورم عقب‌تر بودیم. در 3 سال و نیم گذشته 81 درصد مستمری‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال بالاتر از نرخ تورم و افزایش حقوق شاغلین مستمری‌ها افزایش می‌یابد، تصریح کرد: 12.5 درصد مستمری‌ها برای سایر سطوح افزایش یافته است برای حداقل بگیران نیز  14.5 درصد افزایش دادیم و افرادی که زیر یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کنند به یک میلیون و 100 هزار تومان می‌رسانیم.

نوربخش ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اصلاح می‌شود و مابه التفاوت افزایش حقوق فرودین ماه نیز در خرداد ماه پرداخت می‌شود.

نوربخش در ادامه با اشاره به جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران گفت: کمک هزینه معیشت مستمری بگیران، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه اولاد، کمک هزینه همسر متکفل فرزند؛ به ترتیب به 43 هزار، 18هزار و پانصد،12 هزار 156 و19 هزار و 598 تومان است و حق عائله مندی از42 تا 48هزار تومان متغیر است.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در این سال‌ها سعی کرده عقب ماندگی در پرداخت مستمری بگیران را با این افزایش که بالاتر از نرخ تورم است جبران کند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: یکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی  تامین اجتماعی بود که در دو سال گذشته به صورت پایلوت در استان یزد اجرایی شد و در ادامه به دنبال آن هستیم تا به صورت کامل دفترچه حذف شود.

وی با بیان اینکه مبنای پرداخت مستمری بگیران 2 سال آخر خدمت آن‌ها محسوب می‌شود گفت: میزان حداکثر افزایش نرخ پرداختی برای سایر سطوح 12.5درصد است و میزان پرداختی حداقل بگیران در سال 96، 14.5 درصد است.

وی درباره مستمری‌بگیرانی که زیر 30 سال سابقه پرداخت بیمه دارند، نیز اظهارداشت: این افراد با توجه به اینکه بیمه پردازی کاملی نداشته‌اند ولی مستمری آنها در سال جاری 14.5 درصد افزایش یافته است اما به حداقل حقوق یک میلیون و 100 هزار تومان نمی‌رسد چرا که بیمه‌پردازی کمتری داشته‌اند.

نوربخش در خصوص بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: با سامانه‌ای که راه اندازی کردیم کارگران ساختمانی می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: از طریق این سامانه تا کنون100 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند و تا هفته‌های آینده، 100 هزار کارگر دیگر از طریق این سامانه تحت پوشش قرار می‌گیرند و در مجموع به عدد یک میلیون و صدهزار بیمه شده کارگر ساختمانی می‌رسیم.

نوربخش یادآور شد: پرداختی مستمری بگیران با افزایش نرخ سال 96 از این ماه پرداخت می‌شود و مابه التفاوت آن در خرداد ماه پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگراقدامات سازمان تامین اجتماعی بخشودگی جرایم و قسط بندی کردن حق پرداختی از سوی کارفرمایان است.

نوربخش با بیان اینکه 7 بیمارستان در مناطق محروم به بهره برداری رسید عنوان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از پروژه‌های مهم است که اخیرا افتتاح شده، که در روز‌های اولیه 4 میلیون تن تولید دارد این میزان تولید در روزهای آتی به 16 میلیون تن افزایش می‌یابد، نکته جالب توجه این است که 49 درصد از مالکیت این پالایشگاه برای سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان در بنگاه‌های اقتصادی سودآور سرمایه گذاری می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: در طرح کرامت رضوی سالانه 40 هزار مستمری بگیر به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و نکته جالب توجه این است که 15 درصد از این مستمری بگیران که به مشهد مقدس اعزام شدند برای نخستین بار به زیارت هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت رفتند.

نوربخش درباره بیمه هنرمندان و خبرنگاران گفت: در هفته آینده 2 تفاهم‌نامه با شورای اصناف کشور و وزارت ارشاد درباره بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزییات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 96 اعلام شد/ افزایش 14.5 درصدی نرخ پرداختی مستمری بگیران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..