تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رایزنی‌ درباره سند جدید حماس

کد خبر: ۵۲۴۰۴۸

۶  بازدید

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش رایزنی‌هایی با جامعه جهانی و کشورهای عربی برای شرح سندی که عصر دوشنبه ارائه و در آن موافقت خود با تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ را اعلام کرد،‌ خواهد داشت.

 حماس ۳۰ سال بعد از تاسیسش و ۱۱ سال در قدرت بودن حالا سندی جدید منتشر کرده که برای اولین بار دربرگیرنده موافقتش با تشکیل کشور فلسطین بر مرزهای چهارم ژنو ۱۹۶۷ است که گویی تبدیل به واقعیتی سیاسی شده است هر چند که در این سند جدید، اسرائیل را به رسمیت نشناخته اما موجودیت آن را به طور ضمنی در واقعیت به رسمیت شناخته است.

اسماعیل هنیه،‌ نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره رایزنی‌ها با مصر، کشورهای عربی و غربی جهت شرح سند حماس گفت‌: قطعا حماس رایزنی‌ها و دیدارهایی با این کشورها خواهد داشت و در راستای حمایت از سیاست و استراتژی عدم تعصب و پذیرش آرای دیگران، از هرگونه یادداشت و توضیح و یا سوال و بحث درباره این سند استقبال می‌کند.

هنیه اظهار داشت:‌ این سند نشان‌دهنده تحول بزرگ در حماس و پایبندی این جنبش به استراتژی‌ها و اصول است نه بنا بر درخواست هیچ طرفی.

یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه نیز در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره شرایط پس از ارائه این سند، بدون ارائه توضیحات بیشتر تنها تاکید کرد که شرایط پس از این عالی خواهد بود.

حماس برای اولین بار دست به تغییر و اصلاح سند سیاسی خود زده و موافقت خود را با تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی اعلام و بر بعد سیاسی و نه مذهبی درگیری و اختلاف با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران در کنفرانسی مطبوعاتی در دوحه که به صورت زنده در غزه پخش می‌شد،‌ گفت:‌ این سند مرجع ما در عملکرد سیاسی روزانه است.

مشعل افزود: منشور قبلی جنبش که نابودی اسرائیل را خواستار شده بود در سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد و ما در سال ۲۰۱۷ این سند را منتشر می‌کنیم و هر کدام از این دو مرحله‌ای را انعکاس می‌دهد و ما قصد نداریم بگوییم که این دیگری را از اعتبار ساقط می‌کند.

وی تاکید کرد: حماس هرگز جایگزینی برای جنبش فتح و یا هیچ کسی نخواهد بود و ما برای مشارکت همه فلسطینی‌ها مبارزه خواهیم کرد.

حماس سند خود را به دو زبان عربی و انگلیسی ارائه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رایزنی‌ درباره سند جدید حماس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..