تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگیری اخاذ بارگذاری کننده نرم افزار جاسوسی و استراق سمع در شبکه اجتماعی

دستگیری اخاذ بارگذاری کننده نرم افزار جاسوسی و استراق سمع در شبکه اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد ابوطالبی در این خصوص تصریح كرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام كرد كه شخصی با تلفن عمومی مرتب با بنده تماس گرفته و اطلاعات بسیار دقیق و ریزی از زندگی شخصی و خصوصی بنده دارد و حتی می‌داند که چه صحبت‌هایی بین من و خانواده‌ام رد و بدل می‌شود و برای افشاء نکردن آن مرتب از بنده درخواست پول می‌نماید و قصد اخاذی دارد كه رسیدگی به پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در دستور كار كارگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: پس از بررسی فنی توسط كارشناسان این پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم به هویت معلوم در مرکز استان شدند.
 
رییس پلیس فتا استان یزد تصریح‌كرد: متهم در بازجویی‌های انجام گرفته به اتهام صورت گرفته اعتراف و ادعا نموده که بنده برنامه نویس کامپیوتر می‌باشم و نرم‌افزاری را 2سال پیش به درخواست یکی از دوستانم که می‌خواست همسرش را کنترل نماید نوشتم و به وی فروختم که پس از چندی جهت سرگرمی وکنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم، آن را با عنوان نرم افزاری جهت رتوش و ویرایش عکس در یک گروه تلگرامی قرار دادم و با توجه به نصب و استفاده بالای کاربران با خود به این نتیجه رسیدم که می‌توانم از آن جهت کسب درآمد نیز استفاده کنم و به همین دلیل از شاکیه درخواست پول نموده و از کرده خود پشیمانم .
 
سرگرد ابوطالبی در مورد چگونگی عملکرد این نرم افزار با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات متهم گفت: این برنامه به طور خودکار، در فواصل زمانی 20 دقیقه‌ای، میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط نمودن صداهای اطراف می‌نموده و پس از اتصال گوشی به اینترنت فایل‌های ضبط شده به ایمیل متهم ارسال شده است .
 
این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست: بر روی لینک با عناوین گوناگون که در گرو‌ه‌ها و کانال‌های اجتماعی بارگذاری می‌گردد خودداری نمایند و برای آپدیت یا دانلود نرم افزار‌های مورد نظر از سایت‌های معتبر استفاده نمایند.
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگیری اخاذ بارگذاری کننده نرم افزار جاسوسی و استراق سمع در شبکه اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..