تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامانه «تاد» در کره جنوبی عملیاتی شد

کد خبر: ۵۲۳۶۶۵

۵۹  بازدید

سامانه پدافند موشکی ارتش آمریکا در کره جنوبی- موسوم به «تاد»- برای دفاع در برابر موشکهای کره شمالی به قابلیت عملیاتی اولیه دست یافته است.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که سامانه پدافند موشکی ارتش این کشور مستقر در کره جنوبی موسوم به «تاد» به قابلیت عملیاتی اولیه خود- Initial Operating Capability/ IOC- برای دفاع در برابر موشکهای پرتاب شده از جانب کره شمالی دست یافته است.

استقرار و عملیاتی شدن این سامانه پدافند موشکی در کره جنوبی در حالی انجام شد که مقامات پکن به طور مکرر مخالفت خود را با فعال سازی این سامانه اعلام کرده و رادار این سامانه را برای انجام عملیات جاسوسی در خاک خود قابل استفاده می دانند.

از سوی دیگر، ساکنان محلی نگران آن هستند که محل استقرار این سامانه هدف موشکهای کره شمالی قرار گیرد.

گفتنی است که رسانه های آمریکایی صبح روز شنبه (۲۹ ماه مه) گزارش دادند که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک میان برد از نوع «کی اِن- ۱۷۷»را بطور آزمایشی پرتاب کرده است. بنا بر گزارشها، این موشک بالستیک که برای هدف قرار دادن کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد، از منطقه ای در شمال پیونگ یانگ حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح شنبه به وقت محلی پرتاب شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامانه «تاد» در کره جنوبی عملیاتی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..