تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکارهای مبارزه با علائم یائسگی – سری 2

منوپوز و اندام جنسی در یائسگی مبارزه با علائم یائسگی علائم یائسگی پرورش میل جنسی در یائسگی

در قسمت اول این مقاله، با چند نشانه از یائسگی، و راههای مبارزه با آن، آشنا شدیم. در اینجا با 5 نشانه دیگر از نشانه های رایج در زمان یائسگی و راههای مقابله با آنها، آشنا میشویم. با دکتر سلام همراه باشید.

1- جوش؟ الان؟ واقعأ؟

شما توقع دارید که جوش را بر روی صورت نوجوان یا جوانتان ببینید، نه درسن 50 سالگی! شگفت زده شوید! این مسئله نیز، در دوران یائسگی، عادی است. ابتدا، مطمئن شوید که مرطوب کننده، ضد آفتاب، پاک کننده ودیگر محصولات پوست صورتتان، از نوع ملایم باشند. در گام بعدی، در جستجوی محصولاتی باشید که بدون چربی هستند؛ منافذ پوست را مسدود نمیکنند، باعث تحریک پوست برای زدن جوش نشده، و مولد آکنه نیستند. حتی در مواردی، میتوانید از پزشک متخصص، برای پاک کردن پوست صورتتان، وقت ملاقات بگیرید.

2- منوپوز و اندام جنسی

تغییرات هورمونی، باعث میشود تا واژن، نازکتر و خشک تر شود؛ آن هم میتواند منجر به رابطه جنسی دردناک شود. خوشحال باشید، چون امروزه، محصولات زیادی برای کمک به این مشکل، درست شده و در داروخانه ها موجود می باشد. از روغن های واژینال و مرطوب کننده های واژینال گرفته تا کرم ها و حلقه ها و قرص هایی برای حل مشکل رابطه جنسی دردناک شما. رابطه جنسی بیشتر، باعث بهترشدن جریان خون شده، آن هم به نوبه خود، به سلامت واژینال کمک خواهدکرد.

3- پرورش میل جنسی از دست رفته

زمان بیشتری را برای رابطه جنسی در نظر بگیرید. میل جنسی را در خود تقویت کنید. عوامل دیگر، در کنار تغییرات هورمونی، ممکن است به رابطه شما، ضربه بزنند؛ عواملی مثل: کم خوابی، مشکلات مثانه، احساس افسردگی و یا استرس. دراین موارد با پزشک خود صحبت کنید.

4- خلق و خوی خیلی بالا یا خیلی پایین

درست شبیه سندرم پیش از قاعدگی است. فقط انرژی عصبی، بغض، خوشحالی زیاد و گاه بد خویی زیاد. همه این نشانه ها، در زنان و به هنگام منوپوز، مشترک و عادی است. اگرچنانچه سندرم پیش ازقاعدگی بدی داشتید، تغییرات هورمونی در طی این زمان، میتواند علائم را، حتی بزرگتر، نشان دهند.

ورزش های یوگا و تای چی، اینجا هم کمک کننده هستند. میتوانید در یک باشگاه ثبت نام کرده و یا در کنار اعضای خانواده خود، با هم حرکات را انجام داده و از آن لذت ببرید. قرصهای ضد بارداری با دوز پایین، و ضد افسردگی ها، می توانند باعث تغییر روحیه درشما شوند.

5- انفجاری از میان ابر روانی

یا استفاده کن و یا دور بینداز“. همین عبارت ساده، میتواند در مبارزه با افکار تیره، به شما کمک کند وشما را در دوران منوپوز، متمرکز نگه دارد. مغز خود را با فراگیری کارهای جدید، به چالش بکشید. چیزی جدید یاد بگیرید، مثل سرگرمی تازه یا زبانی جدید. پایین آوردن سطح استرس نیز، میتواند کمک کننده باشد. زنانی که گرگرفتگی بیشتری دارند، از مشکلات حافظه، بیشتر شکایت دارند.

بیشتر بخوانید : راهکارهای مبارزه با علائم یائسگی – سری 1 , آیا یائسگی خواب شما را مختل می کند؟

برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکارهای مبارزه با علائم یائسگی – سری 2»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..