تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تسلط کُردهای سوریه بر 70% شهر «الطبقه» در شرق رقه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «طلال سلو» سخنگوی گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، اعلام کرد که موفق شده‌اند محله موسوم به «المدینه القدیمه» (بخش قدیمی شهر) واقع در شهر «الطبقه» در استان رقه را آزاد کنند.

طلال سلو در حالی این خبر را به شبکه المیادین اعلام کرد که منابع خبری سوری از درگیری شدید کردها با داعش در داخل الطبقه خبر میدهند.

درجریان این درگیریها، دهها داعشی کشته شدند و اتاق عملیات موسوم به «خشم فرات» سه تانک داعش را در محله های «البوعیسی، حسو و السلام» تصاحب کرد.

در جران انتقال افراد غیر نظامی از مناطق تحت اشغال داعش به خارج از آن، یک بمب نیز در سر راه اتوبوس حامل غیر نظامیان منفجر شد که چندین نفر کشته و زخمی شدند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که نیروهای کُرد بخش قدیمی شهر را آزاد کرده اند و درگیریهای شدیدی در بخش جدید الطبقه میان داعش و نیروهای دموکرات در جریان است.

به گفته این گروه، نیروهای دموکراتک سوریه موفق شدند داعش را از بیشتر مناطق الطبقه بیرون برانند و بیش از 70% از مساحت این شهر را تحت کنترل خود درآورده اند.

الطبقه که از 2014 در اشغال داعش قرار دارد، از اهمیت راهبردی برخوردار است و  با کنترل این شهر، راه برای ورود به رقه-مرکز خلافت خود خوانده داعش در سوریه- باز شده و این شهر سد آبی را در خود دارد که بزرگترین سد در سوریه به شمار میرود.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/3KVFD2 اخبار مرتبط گروه «نیروهای دمکراتیک سوریه» وارد «الطبقه» شد96/02/04 - 19:18



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تسلط کُردهای سوریه بر 70% شهر «الطبقه» در شرق رقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..