تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه نگاه به خارج از کشور و مردم باید متحول شود

وی با اشاره به اینکه می توان با استفاده از سرمایه های کشور و داشته هایش و نیز با استفاده از نیروی انسانی شاهد تحول بود، گفت: کشور ما ثروتمند است و سرمایه و نیروی انسانی مطلوب و متراکمی دارد که می تواند منشا تحول شود اما به دلیل نگاه به خارج از کشور و مرزها و انتظار سرمایه‌ گذاری و گره‌ گشایی از سوی بیگانگان نحوه نگاه به مردم و سرمایه های کشور باید متحول شود.

رئیسی ادامه داد: باید نگاه ها را اینگونه متحول کرد که مردم را همان مردمی بدانیم که توانستند با پیروزی در دفاع مقدس آن موضوع را پشت سر بگذارند و امروز هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد، گفت: می توانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم. ما معتقد نیستیم که کمبود منابع داریم به دلیل بیکاری است که بسیاری از کارگاه‌های ما تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و تنها از نیمی از ظرفیت آنها استفاده می شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه قاچاق کالا از مهمترین عوامل در به وجود آمدن بیکاری اظهار کرد: اکنون بسیاری از مراکز تولیدی و کارخانه‌های ما در حالت نیمه‌تعطیل هستند و تنها از نیمی از ظرفیتشان استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت وضعیت ما در حال حاضر به‌گونه‌ای است که جوانی شغل دارد اما به مرور دارد بیکار می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه قاچاق کالا تولید ملی را تعطیل می‌کند و بیکاری جوانان را موجب می‌شود، اظهار کرد: حجم بالای واردات کشور و آن هم در کالاهای مصرفی درست نیست. ممکن است زمانی واردات مربوط به مواد اولیه باشد که به آن ایرادی وارد نیست اما واردات در کالاهای مصرفی و آن هم در یک میزان بالا باشد دیگر این موضوع با ایجاد کار و شغل نمی‌تواند تناسبی داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه در زمینه صادرات وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: گفته‌اند که صادرات ما افزایش داشته است اما اینطور نبوده ما اگر میعانات گازی را از صادرات کنار بگذاریم شاهد کاهش ۶ درصدی صادرات می‌شویم و افزایشی را نیز نمی‌بینیم و این در حالی است که کشور ما در صادرات کالاهای غیرنفتی می‌تواند رتبه خوبی به دست آورد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم تا آخر امسال می‌توان پروژه مسکن مهر را تمام کرد، گفت: ما اعتقاد داریم که مسکن ساختن از نیازهای جدی ماست و می‌تواند به اعتقاد کارشناسان در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد و ما معتقدیم تا آخر امسال می‌توان مسکن مهر را تمام کرد و به متقاضیان ارائه داد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید به جوانان فرهیخته کشور اعتماد و اعتکا کنیم، گفت: ما می‌توانیم با اتکا به جوانان فرهیخته‌مان در زمینه امور دانش‌بنیان پیشرفت کنیم و معتقدیم می‌توان سالی یک میلیون شغل ایجاد کرد که منطبق با قانون کشور است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین با اشاره به امکان ترمیم بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: ما می‌توانیم سالیانه ۷۰۰ هزار ازدواج را برای جوانان سروسامان دهیم و نیز با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه محتوا بافت‌های فرسوده را ترمیم کنیم.

رئیسی با بیان اینکه ما در برنامه کاریمان ایجاد حداقل یک میلیون شغل در سال را در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: مساله مسکن و اشتغال ارتباط نزدیکی با هم دارند و ما در برنامه کاری‌مان ایجاد حتمی حداقل یک میلیون شغل در سال را در نظر گرفته‌ایم و معتقدیم می‌توان شغل‌های بسیاری را در حوزه صنعت و معدن ایجاد کرد که منابع آن نیز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از زمان دولت فعلی تا امروز نقدینگی سه برابر شده است، اظهار کرد: این افزایش نقدینگی برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده است و آمارها شهادت می‌دهند که اگر این مبلغ کلان به سمت تولید و مسکن حرکت می‌کرد امروز با بیکاری مواجه نبودیم.

رییسی با بیان اینکه مدیریت اجرایی کشور باید به این نتیجه برسد که نظام پولی و بانکی تغییر یابد، اظهار کرد: این نظام پولی و بانکی باید در خدمت تولید و گره‌گشایی از امور جوانان باشد و آنچه که من برای اشتغال، ازدواج و مسکن به عنوان برنامه ارائه می‌کنم آرمانی نیست اما نیاز به کمک خارجی هم ندارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه مشکلات محیط زیست را می‌توان حل کرد، گفت: امروز 11 استان کشور از مشکل ریزگردها رنج می‌برند اما این مساله از 10 سال پیش قابل پیش‌بینی و پیگیری بود و نباید به وضع فعلی می‌رسید و اکنون نیز باید به حل این مشکل حرکت مقطعی را کنار گذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال، تحرک و حضور زنان و دختران در فضای اجتماعی فکر کرد، گفت: ما باید به دنبال رفع محرومیت از آنان باشیم چراکه زنان نیمی از افراد جامعه هستند که با مشکلاتی مواجه‌اند و در حوزه تحصیل می‌توان با فراهم کردن اشتغال متناسب با خود آنان، زمینه عزت، منزلت و کرامت آنها را فراهم کرد.

وی افزود: باید زنان روستایی و عشایری که خود به صورت مولد در اقتصاد فعالیت دارند از طریق بیمه حمایت شوند و درباره زنان خانه‌دار نیز باید بیمه خانه‌داری و بیمه‌های حمایتی وجود داشته باشد که بسیاری از مشکلات آنها را حل می‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به آمار 11 میلیون نفره افراد آماده ازدواج در کشور اظهار کرد: ما باید زمینه‌های ازدواج این افراد را فراهم کنیم که مشکلاتشان مسکن و وام ازدواج است در حالی که طبق قانون دولت مکلف است زمینه‌های زندگی سالم، معیشت، مسکن و ازدواج جوانان را آماده کند. البته این به آن معنا نیست که بگوییم حتما این اقدامات باید تحت حمایت دولت باشد.

رئیسی با اشاره به قانون حمایت از خانواده اظهار کرد: این قانون زمین مانده و در زمینه امور بانوان دیگر به سیاست‌گذاری و وضع قوانین جدید نیازی نداریم بلکه باید به دنبال اقدام و عمل برویم.

وی با بیان اینکه باید در نظام اداری کشور تحول ایجاد کرد، گفت: اینکه دولت امروز بیاید و بگوید در نظام گمرک چه اصلاحاتی انجام داده می‌تواند برای مردم اطمینان‌بخش باشد اما اینکه صرفاً دولت از کشف فساد صحبت کند برای مردم اطمینان‌بخش نیست و امروز نیازمند تحول در نظام اداری کشور است.

وی با تاکید بر اینکه فساد اداری در کشور فراجناحی شده و به یک دولت اختصاص ندارد، اظهار کرد: جامعه دیگر توان شنیدن موارد جدیدی از فساد مالی را ندارد و دولت باید بیاید و بگوید که یک فساد را شناسایی کرده و به دستگاه قضایی معرفی کرده و آنان نیز با آن مورد برخورد مناسبی داشته‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت باید بخش خصوصی را توانمند کند و ایجاد دولت الکترونیکی یکی از راه‌های مبارزه با فساد است. اما امروز تنها 15 درصد از پروژه دولت الکترونیکی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه رشوه، رفیق‌بازی، پارتی‌بازی، ارتباطات فامیلی با دولت وی سازگار نیست، گفت: در دولت کار و کرامت از رشوه، پارتی‌بازی و غیره خبری نیست و دیگر زمان آن گذشته است که روزنامه‌ای بیاید و درباره حقوق نجومی سخن بگوید و دولت بگوید که آن را حل می‌کنیم، آنچه برای دولت لازم است این است که باید در مجموعه نظام اجرایی کشور نگاهش را به مردم تغییر دهد.

رئیسی با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه فرهنگ و آموزش عالی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی لازم است که به هنرمندان و اهالی سینما توجه شود و بحث بیمه هنرمندان و حمایت از سینما و اهالی آن در برنامه کاری‌ام وجود دارد و معتقدم دانشگاه باید در خدمت صنعت قرار گیرد و صنعت نیز در کنار دانشگاه باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید در عمل ظاهر شود، گفت: در مسائل اجرایی نباید نگاه سیاسی داشته باشیم بلکه باید فراجناحی نگاه کنیم و به منافع ملی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز از امنیت خوبی برخوردار هستیم، اظهار کرد: نباید برخی بحث جنگ و بحران را پیش بکشند چرا که به جایی رسیده‌ایم که به برکت نیروهایی که در جنگ صحنه را مدیریت کرده‌اند امروز از امنیت خوبی برخورداریم و آنان نیز به دنبال سازندگی هستند پس اگر نگرانی باید داشته باشیم این نگرانی موضوع بی‌مسکن بودن، بیکاری و بحران‌های اجتماعی که باید برای حل آن شب و روز کار کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان با بیان اینکه من به جناح و جریان سیاسی نظام جمهوری اسلامی گرایش دارم، اظهار کرد: نماد دولت کار و کرامت کارت شناسایی ملی است که هیچ قوم و گویش و جریان سیاسی خاصی را در نظر نگرفته است و خود من نیز به جریان سیاسی نظام جمهوری اسلامی گرایش دارم و در راستای اجرای خواسته‌های قانون اساسی، امام، رهبری و دغدغه‌های مردم عمل می‌کنم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه نگاه به خارج از کشور و مردم باید متحول شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..