تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجربه‌ اجرای تئاتر در مسجد، تجربه‌ كم‌نظیری است

تجربه‌ اجرای تئاتر در مسجد، تجربه‌ كم‌نظیری استبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مصطفی اژدرپور تجربه‌ی اجرای تئاتر در مساجد را تجربه‌ای خاص و كم‌نظیر توصیف كرد.
 
مصطفی اژدرپور، از كارگردانان جوان و فعال تئاتر در استان مازندران كه با نمایش «نافرجام» در دوازدهمین جشنواره‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حضور داشت، گفت: تجربه‌ اجرای نمایش در مسجد، تجربه‌ خاص و عجیبی است و ما با اجرای نمایش خود كه مضمونی عاشورایی دارد، توانستیم بازخوردهای شگفت‌انگیزی دریافت كنیم.
 
وی اضافه كرد: فكر می‌كنم یكی از دلایل كسب بازخوردهای مثبت از سوی مخاطبان مسجدی، مضمون عاشورایی نمایش‌مان بوده است. در مساجدی كه ما اجرای نمایش داشتیم بازخوردهای خیلی خوبی گرفتیم و حتی خود مسجدی‌ها به ما پیشنهاد اجرا در دیگر مساجد و مراسم‌ها را دادند.
 
این كارگردان تئاتر تصریح كرد: معتقدم در جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، باید خواسته‌ و سلیقه‌ مخاطبان مورد توجه دقیق قرار گیرد. مسجد، مكان مقدسی است و مردم از همه‌ طیف‌ها‌ در وهله‌ اول به قصد عبادت به این محیط معنوی قدم می‌گذارند. بنابراین اگر هنرمندان می‌خواهند در این فضا هنرنمایی كنند باید فضا و مخاطب خود را از هر نظر بشناسند.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از هنرمندان جوان در مورد تئاتر مسجدی چندان توجیه نیستند. تئاتر مسجدی اگر قرار است در مسجد اجرا شود باید فارغ از نور و دكور خاص باشد و به شكلی صمیمی به مخاطبانش نزدیك شود و با ایشان ارتباط برقرار كند.
 
اژدرپور در پایان گفت: خیلی از مسجدی‌ها نگاه مثبتی به هنر تئاتر ندارند اما جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد می‌تواند این نگاه را تغییر دهد. معتقدم جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اهداف گوناگونی پیش رو دارد كه با توجه به روند رو به رشد آن به طور حتم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجربه‌ اجرای تئاتر در مسجد، تجربه‌ كم‌نظیری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..