تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فقط کتاب های تایید شده می توانند در مهدهای کودک تدریس شوند

به گزارش افکارنیوز، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در رابطه با شکایت برخی مهدهای کودک به دلیل اجبار سازمان بهزیستی به تهیه کتب کمک آموزشی از 4 تا 5 انتشاراتی خاص در مهدهای کودک، اظهار داشت: سازمان بهزیستی به مهدهای کودک اجازه نمی دهد هر کتابی در مهدها به کودکان آموزش داده شود و طبق قانون کتاب هایی که در مهدهای کودک آموزش داده می شوند باید مورد تایید سازمان بهزیستی باشند و از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند.

وی افزود: همان گونه که در مدارس هر کتابی آموزش داده نمی شود و کتب خاصی از سوی آموزش و پرورش به عنوان مرجع به مدارس معرفی می شود، در مهدهای کودک هم باید همین روند اجرا شود تا مهدهای کودک نگاه سیلقه ای در انتخاب کتاب ها نداشته باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید براینکه اگر هر مهد کودک کتاب های خاصی را برای آموزش به کودکان و به صورت سلیقه ای انتخاب کند ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، گفت: این روند مختص به امسال نیست و چند سالی است که اجرا می شود و به کمک این روش محتوای آموزشی بین مهدهای کودک یکسان سازی می شود.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مسیر را برای ورود محصولات دیگر انتشاراتی ها به مهدهای کودک باز گذاشته است، بیان داشت: اگر مسئولان یک انتشارات اعتقاد دارند که کتاب های آن‌ها  برای آموزش به کودکان مناسب است، می توانند نسبت به دریافت مجوز‌های لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی افزود: همان گونه که وزارت علوم و آموزش و پرورش اجازه تدریس هر کتابی را در دانشگاه ها و مدارس نمی دهند، سازمان بهزیستی هم اجازه این کار را به مهدهای کودک نمی دهد و باید ابتدا محتوای کتاب ها تایید شود زیرا ممکن است در آینده برای کودکان مشکلاتی را ایجاد کند و ما باید پاسخگو نهادهای نظارتی بالا دستی در این رابطه باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ما با این کار کمک کرده ایم که مهدهای کودک در انتخاب کتب نگاه سلیقه ای نداشته باشند و تحت فشار یک انتشاراتی خاص قرار نگیرند.

مسعودی فرید افزود: اگر مسئولان مهدهای کودک قصد آموزش کتاب های دیگری را داشته باشند ابتدا باید این کتاب ها به تایید شورای تخصصی برسد و می توانند از این کتب به عنوان کمک آموزشی در کنار کتاب های اصلی استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه برای سازمان بهزیستی نام انتشاراتی مهم نیست، گفت: برای بهزیستی متحوای کتاب ها مهم است و تنها داشتن مجوز وازت ارشاد برای ورود کتاب های کمک آموزشی به مهدهای کودک کفایت نمی کند و یکی از مواردی که کارشناسان سازمان بهزیستی در بازرسی های دوره ای از مهدهای کودک به آن توجه می کنند آموزش کتاب های تایید شد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فقط کتاب های تایید شده می توانند در مهدهای کودک تدریس شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..