تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه در حال زمینه‌سازی جنگ اسرائیل با حزب الله است

ساعت 24- مجله آمریکایی نیوزویک با اشاره به جنگ سوریه و طرف های درگیر در آن مانند روسیه و ایران، مدعی شد مسکو در حال فراهم کردن زمینه جنگی جدید میان اسرائیل و حزب الله است که احتمالا محل وقوع آن سوریه خواهد بود.

نیوزویک در مقاله خود با یادآوری ائتلاف میان اتحاد جماهیر شوروی سابق با مصر مخصوصا در زمان حکومت جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق این کشور می نویسد مصر به پشت گرمی روسیه اسرائیل را تهدید می کرد و حتی تنگه تیران را بست و مسیر حمل و نقل دریایی اسرائیل را مسدود کرد.

نویسنده مقاله خاطرنشان می کند اسرائیل قبلا در جنگ سال 1967، شبه جزیره سینا در مصر و کرانه باختری در اردن و بلندی های جولان در سوریه را تحت سیطره در آورده است. وی سپس با اشاره به حوادث جاری می ادعا کرد که متحدان مسکو اینک دوباره در حال تحریک اسرائیل هستند همان طور که دیگر متحدان شوروی بیش از 50 سال قبل و کمی پیش از جنگ ژوئن 1967 به چنین اقدامی دست زدند.
وی می افزاید: با توجه به شرایط موجود احتمالا اسرائیل چاره دیگری جز حمله پیش دستانه علیه حزب الله و ایجاد تغییر ریشه ای در تمام منطقه چاره ای نخواهد داشت و با توجه به این که صحنه جنگ در حال حاضر سوریه است، شراره های جدید جنگ به خاطر استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه ملتش نخواهد بود بلکه به خاطر حزب الله و یا نماینده خطرناک تر او یعنی ایران خواهد بود.
نویسنده مقاله نیوزویک به تفصیل درباره دخالت های پیچیده در جنگ سوریه از 6 سال قبل تا کنون و نیز ورود روسیه به آن توضیح می دهد و به سوء استفاده ایران و حزب الله از نقش آفرینی پوتین در منطقه اشاره می کند.
وی می نویسد اسرائیل از اقدام حزب الله برای انتقال اسلحه پیشرفته به لبنان زیر پوشش جنگ سوریه نگران است، اسلحه ای که می تواند شامل موشک های بالستیک با قابلیت حمل بار سنگین، موشک های پیشرفته ضد کشتی و حتی سامانه های ضد هواپیما باشد و همین دلیل نگرانی های مسئولان اسرائیلی و 13 حمله هوایی آنهاست که نقاط مختلفی در  سوریه را تا کنون هدف قرار داده است.
وی همچنین خاطرنشان می کند مسئولان اسرائیلی بارها هشدار داده اند در صورت بروز جنگ با حزب الله در آینده به کمتر از شکست کامل این حزب و اخراج کامل آن از لبنان راضی نخواهد شد.
نویسنده مقاله نیوزویک در پایان تأکید می کند مسکو یک بار دیگر با تکرار اشتباهاتی که بیش از نیم قرن پیش مرتکب شد به خطرها دامن می زند.

العالم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه در حال زمینه‌سازی جنگ اسرائیل با حزب الله است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..