تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرسش و پاسخ هایی در مورد واکسن HPV

پرسش و پاسخ هایی در مورد واکسن HPV

در مورد فواید تزریق واکسن HPV برای بدنتان چه میزان اطلاع دارید این واکسن می تواند شما را از ابتلا به عارضه زگیل تناسلی در امان نگه دارد، این واکسن برای ایمن سازی بدن در برابر بیماری های مقاربتی استفاده می شود. اما رده سنی بالای 26 سال نمی توانند از این واکسن استفاده کنند. می خواهیم به نحوه استفاده از این واکسن و پرسش و پاسخ های رایج در مورد آن اشاره کنیم با ما همراه باشید.

واکسن‌های HPV چند نوع هستند و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ به‌طور کلی، دو نوع واکسن وجود دارند که از ما در مقابل انواع HPV (ویروس پاپیلومای انسانی که می‌تواند باعث بروز زگیل تناسلی شود) و سرطان‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کنند: گارداسیل (Gardasil) و گارداسیل-۹ (Gardasil-۹۹). این واکسن‌ها از ابتلا به زگیل تناسلی هم جلوگیری می‌کنند. این‌که شما به کدام یک از این واکسن‌ها نیاز دارید، به نظر پزشک بستگی دارد،‌ اما در هر صورت مراحل واکسیناسیون باید کامل و دقیق انجام بگیرند.

آیا من هم باید واکسن HPV را دریافت کنم؟ لزوم استفاده از واکسن HPV به سن و محل زندگی هر فرد بستگی دارد. با این‌حال، دریافت این واکسن می‌تواند شیوع ابتلا به HPV را کاهش بدهد. HPV می‌تواند باعث ابتلا به سرطان‌های دهانه رحم، واژن، فرج، مقعد، آلت تناسلی و سرطان گلو شود. سرطان دهانه رحم به‌تنهایی در هر سال، جان ۴ هزار نفر از زنان آمریکایی را می‌گیرد. حتی یک نفر از هر چهار نفر در آمریکا به HPVV مبتلا است، اما بیشتر آنان هیچ اطلاعی درباره بیماری‌شان ندارند. استفاده از واکسن گارداسیل، مانع از ابتلا به HPV-۱۶ و HPV-۱۸ می‌شود که علت اصلی در ۷۰ درصد از موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم است. به‌علاوه، از ابتلا به HPV-۶ و HPV-۱۱ نیز جلوگیری می‌کند که علت اصلی در ۹۰ درصد از موارد ابتلا به زگیل تناسلی است. واکسن گارداسیل-۹ هم از ما در مقابل ابتلا به این چهار گونه از HPV محافظت می‌کند.

من باید ایمن‌سازی در مقابل HPV را چه زمانی شروع کنم؟ بهترین زمان برای دریافت واکسن HPV، قبل از شروع فعالیت‌های جنسی است. به همین دلیل است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، دریافت واکسن HPV را پس از طی کردن دوره بلوغ به همه افراد توصیه می‌کند. افرادی که هنوز این کار را انجام نداده‌اند، تا ۲۶ سالگی وقت دارند که واکسن HPV را دریافت کنند.

آیا استفاده از واکسن HPV بعد از ۲۶ سالگی امکان‌پذیر است؟‌

دریافت واکسن HPV به افراد بالای ۲۶ سال توصیه نمی‌شود، چون اثرات آن هنوز به‌خوبی در بین گروه‌های سنی بالای ۲۶ سال مورد بررسی قرار نگرفته است. اگر مطالعات آتی محققان، بی‌خطر بودن و موثر بودن واکسن HPV را در افراد بالای ۲۶ سال نشان بدهند، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌تواند دریافت این واکسن را به دیگر گروه‌های سنی نیز توصیه کند.   واکسن HPV به چند شات نیاز دارد؟ واکسن HPV باید در سه شات و در طول یک دوره ۶ ماهه دریافت شود. نکته مهم این است که دریافت هر سه دوز تعیین‌شده برای محافظت کامل ضرورت دارد. شات دوم تقریبا ۱ تا ۲ ماه بعد از شات اول دریافت می‌شود، و شات سوم هم ۶ ماه بعد از شات اول. در ضمن، هر سه شات واکسن باید از یک نوع انتخاب شوند.

سلامتیسم

ارسال شده در 10 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع داروها | 9 بازدید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرسش و پاسخ هایی در مورد واکسن HPV»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..