تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شعارهای قالیباف قابل تحقق است/ مناظره غیر عادلانه با حضور رئیس جمهور و معاون اولش/ قالیباف تنها نقاد دولت

اسداله عباسی نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول وی، 2 صندلی در مناظره را در اختیار گرفتند، گفت: در مناظره روز جمعه بعنوان اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در حالی که کاندیداها 25 دقیقه فرصت داشتند اما روحانی و معاون اولش که کاندیدای اصلاح طلبان و دولت محسوب می شوند، جمعنا 50 دقیقه صحبت کردند که این با عدالت مغایرت دارد.

وی افزود: اینکه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کاندیدا شده و یک میز مناظره را در اختیار بگیرید و بعنوان اپوزسیون، همه مسئولیت و کم کاریها را به گردن دولت نهم و دهم و شهرداری تهران بیاندازد، درست نیست.

عضو کمیسیون آموز ش و تحقیات مجلس تاکید کرد: آقای روحانی و جهانگیری طوری صحبت می کنند که انگار همه وعده های داده شده دولت شان محقق شده در حالی که مشکلات همچنان باقی است و ما که در بین مردم هستیم می بینیم مشکلات مردم حل نشده و وعده های دولت محقق نشده است. 

عباسی گفت: رئیس جمهور و معاون اولش باید از عملکرد خود دفاع کنند و پاسخ دهند که چرا مشکلات حل نشده است نه اینکه مسئولیت ها را به گردن شهرداری بیندازند. 

وی با بیان اینکه شهرداری دارای اختیارات محدود است و اختیارش به اندازه اختیارات دولت نیست، تصریح کرد: آقای قالیباف شهردار تهران است و اختیاراتش در حد همین شهرداری و محدود است. ضمن اینکه شورای شهر هم در این زمینه اختیاراتی دارد و همه اختیارات مربوط به شهردار نیست.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برگزاری مناظره بدین شکل که 2 نفر از سوی دولت حضور داشته باشند و صرفا وقت مناظره را استفاده کنند و یکی بخواهد در روزهای آخر به نفع دیگری کنار برود، عادلانه نیست، افزود: آقای روحانی و جهانگیری حدود 50 دقیقه از سه ساعت وقت مناظره را گرفته بودند این در حالی بود که آقای قالیباف 25 دقیقه فرصت نقد داشت ضمن اینکه بقیه کاندیدا نقد جدی بر دولت نداشتند و تنها نقاد دولت در مناظره آقای قالیباف بود.

عباسی تصریح کرد: آستانه تحمل آقای روحانی و جهانگیری در قبال نقدهای قالیباف پایین بود چرا که در شرایط تقابل قرار گرفتند و یک تنش داشتند.

وی با بیان اینکه آقایان باید برای حل مشکلات راهکار ارائه کنند تا مردم را در انتخاب نامز اصلح کمک کنند، افزود:  روحانی و جهانگیری می گویند در هشت سال دولت گذشته هیچ شغلی ایجاد نشده و دولت 22  میلیون شاغل را تحویل گرفته و همان تعداد تحویل داده است. این اظهارات درست نیست چرا که تعداد زیادی در طول این هشت سال بازنشسته شدند و تعداد زیادی هم مشغول بکار شدند.

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای ضد و نقض روحانی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارائه آمار اشتغال در جامعه گفت: آقای ربیعی گفته ما 2 میلیون شغل ایجاد کردیم اما روحانی بر 700 هزار تا تاکید دارد. باید دید که معیار این آمار و ارقام چیست؟.

عباسی افزود: اگر معیار مرکز آمار و بیمه است در دولت گذشته از طریق بیمه پنج و نیم میلیون شغل ایجاد شد و در 4 سال گذشته کمتر از 200 هزار شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع اظهارات آقای روحانی و جهانگیری نشان داد که آنها هیچ راهکاری برای برون رفت از مشکلات ندارند و نمی دانند که برای آینده بخصوص برای ایجاد اشتغال چه کار کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شعار انتخاباتی قالیباف مبنی بر ایجاد پنج میلیون شغل و کمک مالی نقدی به جوانان بیکار تا پیدا کردن شغل، افزود: این شعار قابل تحقق است و اگر از همه ظرفیت های موجود کشور در بخش های مختلف صنعت، گردشگری، کشاورزی، خدمات و .... استفاده شود می توان سالانه در کشور بین یک تا یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرد.

عباسی تصریح کرد: در اواخر دولت دهم حداقل یک و نیم میلیون فرصت شغلی در بخش مسکن وجود داشت و این نشان می دهد که اگر از ظرفیت های موجود کشور استفاده شود، ایجاد اشتغال در کشور امری بدیهی است به شرطی که موانع جدید ایجاد نشود و جلوی قاچاق کالا و واردات بی رویه گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار آقای قالیباف بر خواسته از مطالبات مردم و جوانان و قابل تحقق است، افزود: مردم خواهان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوان و فرزندان خود هستند که این شعار قالیباف هم درد دل مردم و جوانان است.

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی افزود: اشتغال باعث تکمیل دیگر فرایند زندگی از جمله ازدواج و تشکیل خانواده، ایجاد آرامش، دوری از آسیب های اجتماعی و ... می شود. 

عباسی با بیان اینکه کمک به جوانان جویای کار و پرداخت نقدی به آنها تا پیدا کردن شغل، باعث رضایتمندی در جامعه می شود، تصریح کرد: البته این اقدام برای اجرایی شدن نیاز به قانون دارد که دولت می تواند با ارائه لایحه به مجلس این مجوز قانونی را دریافت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شعارهای قالیباف قابل تحقق است/ مناظره غیر عادلانه با حضور رئیس جمهور و معاون اولش/ قالیباف تنها نقاد دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..