تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح عجولانه راه‌آهن تهران‌ـ‌همدان

به گزارش افکارنیوز،

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز عملیات ریل گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان به پایان رسید و به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

 خیرالله خادمی با اشاره به اتمام عملیات ریل گذاری خط‌آهن تهران ـ همدان گفت:‌ صبح امروز (شنبه ۹ اردیبهشت) همزمان با اتمام عملیات ریل گذاری این خط‌آهن، همدان به عنوان اولین استان وعده داده شده برای اتصال به شبکه ریلی کشور در سال ۱۳۹۶ به راه آهن سراسری متصل شد؛ چهار استان دیگر نیز به ترتیب اولویت به شبکه ریلی وصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این خط‌آهن را موجب کوتاه شدن مسیر سفر بین همدان و پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: با کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، زمان سفر از تهران به شهر همدان به کمتر از دو ساعت کاهش می‌یابد که موجب رونق گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی و... می‌شود.

خادمی در خصوص ساختمان‌ ایستگاه این شهر یادآور شد: در راستای درب تا درب بودن شبکه ریلی، ساختمان ایستگاه قطار مسافری همدان به داخل شهر منتقل خواهد شد و تا اتمام عملیات اجرایی آن، ایستگاه موقت مسافری در مجاورت ایستگاه موجود در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول کل مسیر را ۲۶۴ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: راه آهن تهران ـ همدان به صورت یک خطه با سرعت طرح ۱۶۰ کیلومتر برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر برای باری طراحی شده است که پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر تا ۲ میلیون نفر و کالا تا ۴ میلیون تن در سال اول افزایش یابد.

گفتنی است برخی کارشناسان بر این باورند که دولت یازدهم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دنبال افتتاح نمایشی برخی پروژه های ناتمام از جمله راه آهن همدان است تا بر میزان محبوبیت خود بیفزاید. ضمن اینکه با توجه به نیمه کاره بودن ایستگاه راه آهن همدان، علاوه بر وجود برخی نگرانی ها برای ایمنی شهروندان، بیم آن می رود تا این پروژه به سرنوشت پروژه راه آهن نیمه تمام شیراز در انتهای دولت نهم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم به صورت نمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت، دچار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح عجولانه راه‌آهن تهران‌ـ‌همدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..