تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مزایای مشاهده فیلم های طنز و کمدی

 از مزایای مشاهده فیلم های کمدی چه میدانید؟ دیدن این سبک فیلم ها چه تاثیراتی بر روحیه ما میگذارد؟ اگر می خواهید از استرس دور شوید و احساسات منفی تان را از بین ببرید به تماشای این فیلم های بپردازید. مشاهده فیلم های طنز کمدی فواید زیادی برای افزایش سلامت روحی و جسمی ما در بر دارد.

یکی از ویژگی‌های کمدی این است که می‌تواند در اوقات سخت و طاقت‌فرسا، تحمل جهان و رویدادهای زندگی را راحت‌تر کند. با این‌حال، علم درباره کمدی چه می‌گوید و کمدی از جنبه‌های جسمانی و روانی، چه تاثیراتی روی ما می‌گذارد؟! در ادامه با مهم‌ترین تاثیرات مثبت جسمانی و روانی کمدی آشنا می‌شویم.

۱. کمدی واقعا برای بدن مفید است دکتر اسکات ویمز (متخصص علوم اعصاب‌شناختی)، تجربه احساسی برآمده از کمدی را به‌عنوان قطب مخالف اضطراب و آشفتگی توصیف می‌کند. دلیلش این است که خندیدن، ترشح بتا-اندورفین (نوعی از مواد شیمیایی تسکین‌دهنده افسردگی) و هورمون رشد انسانی (یا همان HGH) را بیشتر می‌کند. او اضافه می‌کند که دانشمندان در سال‌های اخیر متوجه شده‌اند که خندیدن، انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی را هم افزایش می‌دهد و جریان خون را به وضعیت مطلوب و کارآمد می‌رساند. حتی تحمل‌پذیری نسبت به درد نیز با خندیدن بیشتر می‌شود و این کنش ظاهرا ساده می‌تواند دوره بهبودی پس از جراحی را هم کوتاه‌تر کند.

۲. کمدی برای سلامت روان هم مفید است کمدی علاوه بر اثر استرس‌زدایی که دارد، می‌تواند به ما آرامش بدهد و دیدگاه ما را نسبت به مسائل و مشکلات بازتر کند. به‌گفته دکتر ویمز، «خواندن یا تماشای طنز قبل از مواجهه با اتفاقات ناخوشایند، به ما کمک می‌کند تا شیوه‌های بهتر و سالم‌تری را برای مقابله با آن‌ها انتخاب کنیم. البته یک نکته مهم را نباید فراموش کرد: خواندن یا تماشای طنزهای استانداردی که از نظر اجتماعی تسهیل‌گر (social facilitation)هستند، بسیار بهتر از پرداختن به طنزهای سیاه یا خودتقبیح‌گر (self-deprecation) است. این طنزها واقعا برای روان مناسب نیستند، چون می‌توانند شکل‌گیری احساسات منفی نسبت به خود را تقویت کنند.

۳. ممکن است که افراد شوخ‌طبع، افسرده به نظر برسند یا واقعا افسرده باشند بعضی از دانشمندان متوجه شده‌اند که ارتباطی بین الگوهای فکری کمدین‌ها (طنزپردازان) و افراد مبتلا به مشکلات روان‌شناختی وجود دارد. برای مثال، یکی از مطالعات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که بعضی از ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز برای تولید طنز، با ویژگی‌های شخصیتی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی قابل مقایسه است.

۴. ما زمانی مسائل را خنده‌دار فرض می‌کنیم که هم به نظرمان درست باشند و هم نادرست وقتی که بینندگان با طنز مواجه می‌شوند، معمولا احساسات مثبت (سرگرم‌کننده و لذت‌بخش) را در کنار احساسات منفی (انزجار) تجربه می‌کنند. دکتر پیتر مک‌گراو، این وضعیت را با «نظریه تعدی بی‌خطر» (Benign Violation Theory) توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «طنز زمانی به‌وجود می‌آید که چیزی اشتباه، نگران‌کننده یا خطرناک به نظر برسد، اما به‌طور همزمان قابل قبول و بی‌خطر باشد».

۵. مغز ما، کمدی را مانند تضادها و کشمکش‌ها پردازش می‌کند طنز، بخشی از مغز را فعال می‌کند که مسئولیت ترشح دوپامین را بر عهده دارد و افزایش دوپامین در مغز هم احساس خوب و لذت‌بخشی در ما به‌وجود می‌آورد. البته بخش‌های خاصی از مغز به‌واسطه انواع طنز تحریک می‌شوند: قشر کمربندی قدامی یا همان بخش حل تعارضات در مغز. وقتی که ما سیگنال‌های متضادی را برای تفسیر مسائل دریافت می‌کنیم، همین بخش از مغز است که به حل مشکل کمک می‌کند. به همین دلیل هم هست که بیشتر طنزها، با یک لحظه سردرگمی شروع می‌شوند و بعد به وضوح می‌رسند.

سلامتیسم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مزایای مشاهده فیلم های طنز و کمدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..