تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هاشمی‌طبا: از فامیل هایم در کابینه استفاده نمی‌کنم

کد خبر: ۵۲۲۲۲۸

۱۱۱۱  بازدید

خبرگزاری تسنیم: سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی در شبکه خبر در پاسخ به سوالی درباره اعضای کابینه‌اش و اسامی آنها اظهار کرد: برآوردی از افرادی که قابل اعتماد هستند دارم، برخی سابقه وزارت و معاونت وزیر دارند، ولی تا وقتی که قطعی نشده از این که بخواهم اسم کسی را ببرم معزورم.

هاشمی‌طبا درباره حضور جوانان در کابینه‌اش اظهار داشت: من خودم در 30 و چند سالگی وزیر شدم و باید به توانایی جوانان وفادار باشم. من نوعاً افرادی را انتخاب می‌کنم که علاوه بر جوانی قابل مشورت با بزرگان داشته باشند. به نظرم یک کابینه متوسط 40 سال الی 50 سال مناسب است.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره استفاده از بستگانش در دولت خودش، گفت: این افراد دو بخش هستند، یکی بستگان نزدیک که مطلقاً از آنها استفاده نمی‌کنم و چه افرادی که با آنها قرابت نسبی و سببی دارم، چون باعث می‌شود دیگران احساس کنند تبعیض است. من در طول عمر کاریم از نزدیکانم استفاده نکردم، اما از افرادی که آشنایی کاری من هستند و با آنها سابقه فعالیت دارند استفاده می‌کنم.

وی درباره تعامل بین قوا و اختلافاتی که در دوره‌های مختلف بین قوا وجود داشته، گفت: این بستگی به کاراکتر انسان دارد، که چگونه مسائل را بر خودش حل کند ودیگران را قانع کند. من در خودم قدرت تعامل با افراد به قول معروف استدلال لازم را می‌بینم. مسائلی که در بین روسای قوا مطرح می‌شود قابل تفهیم است، ما در کشورمان فصل الخطاب داریم و می‌توانیم با توسل به رهبری ایشان را فصل‌الخطاب قرار دهیم.

هاشمی‌طبا درباره روحیه انقلابی‌گری اظهار داشت: روحیه انقلابی‌گری نسبی است و کسی نمی‌تواند در مورد خودش قضاوت کند، اما من سعی کردم، خودم را با ارزش‌های انقلابی تطبیق دهم. ارزش‌های انقلاب به این معنا نیست که انسان حرف‌های تند بزند.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی راجع به توان کار با منتقدان گفت: من معتقدم انسان اگر شده پولی پرداخت کند تا منتقد پیدا کند. اگر مطبوعات و منتقدین نباشد طبیعتاً انسان محصور در اطلاعاتی می‌شود که به صورت کانالیزه به وی می‌رسد، البته به این معنا نیست که هر نقدی درست است ولی می‌توان نکات قابل توجهی را درک کرد و بدون نقد انسان منحرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر یک انسان عادی دچار حاشیه شود، نمی‌تواند زندگی کند. رئیس جمهور وظیفه دارد حواشی را آرام کند و اگر در جایی خلاف نظرش مطالبی به وجود بیاید طبیعی است، باید با کیاست آن حواشی را مدیریت کند. برای هر کسی در هر سمتی حاشیه نامطلوب است.

هاشمی‌طبا درباره اعلام اموال و دارایی خود قبل و بعد از مسئولیت اظهار داشت: من زمانی که وزیر بودم اموال خودم را به قوه‌قضائیه اعلام کردم و خیلی ساده این کار را می‌کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند نامزدهای انتخابات هیچکدام نگاه به بیرون از مرزها نداشته باشند، گفت: هیچ ملتی بدون اتکای نیروهای درونی خودش قادر به رشد و تعالی نیست، اما نباید اینطور استنباط شود که ارتباط با خارج قطع شود، ما امیدی به کمک مقامات خارجی نباید داشته باشیم، اما از نظر کارشناسی و دانش فنی آنها می‌توانیم استفاده کنیم. بیانات رهبری نیز چنین است و فرمایش ایشان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها را برای ارتباط در اولویت قرار می‌دهد، گفت: ارتباط ما باید براساس منافع کشورمان باشد، همسایگان ما مهم هستند و طبیعتاً کسانی هستند که ما تاثیر متقابل در کشور ما بگذارند. ما می‌توانیم با تدبیر و رعایت احترام نسبت به بعضی دولت‌های حتی ماجراجو روابط خوبی داشته باشیم اما هر کس قصد تعرض داشته باشد پاسخ منفی را از مردم ما خواهد گرفت. کشورهایی که فاصله دوری از ما دارند و یا تاثیری در زندگی مردم ما ندارند به فراموشی سپرده می‌شوند. با سیاستی که مورد شناسایی ما است و توسط وزارت خارجه نیز پیگیری می‌شود این است که از رفتار مناسب و عطوفت‌ آمیز ما سوء استفاده نشود.

هاشمی‌طبا درباره اصل مقاومت در سیاست خارجه اظهار داشت: مقاومت اصل اساسی در زندگی انسان است و حمایت از مقاومت مورد تاکید هر انسانی است و این مقاومت باید از هر لحاظ مورد حمایت قرار بگیرد. کشورهایی که مقاومت را پیشه خودشان نکرده‌اند در دامن استکبار افتاده‌اند. اگر در ابتدای مسئله فلسطین مقاومت شکل می‌گرفت اتفاقات بعدی نمی‌افتاد. هر جا مقاومت وجود نداشته باشد به سمت اضمحلال می‌رود، بنابراین اصل مقاومت مهم است و راهبرد آن باید توسط مقامات اصلی کشور تعیین شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره تحریم‌های آمریکا گفت: این تحریم‌ها چیز جدیدی نیست ما باید هرچه بیشتر از درون خود را تقویت کنیم، در مقاطعی که کشور ما مورد تحریم بود ما از برخی کشورهای تحریم کنند کالا می‌خریدیم. باید در برابر تحریم‌‌ها مقابله به مثل کنیم و از درون تجهیز شویم.

وی درباره صفت شیطان بزرگ که امام خمینی به آمریکا دادند، اظهار داشت: امام انتخاب اصلحی در مورد این لغت کردند و می‌توانستند جملات مطولی مانند روشنفکران بگویند، اما عبارتی انتخاب کردند که جامع صفات رذیله است. بنابراین این لغت انتخاب شایسته و کاملی بود.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوالی در خصوص قدرت ایران در منطقه و استمرار آن گفت: من فکر نمیکنم این قدرت را به لحاظ فیزیکی قائل شوم، پیام انقلاب اسلامی دل دیکتاتورهای منطقه را لرزانده و از این پیام ترس دارند. ما باید این قدرت را در اخلاق، فن‌آوری و ارتباطات خودمان احساس کنم. ما نباید این قدرتمندی را فیزیکی معنا کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری درباره برجام اظهار داشت: به نظرم یکی از نقاط قوت دولت روحانی امضای معاهده برجام بود، نفس امضای این معاهده یک پیروزی بود. دشمنان ما مانند صهیونیست‌ها از این امر مکدر شدند، برخی می‌گویند آمریکا بد عهد است اما مگر قرار است آمریکا خوش عهد باشد؟ در دنیای امروز کسانی که اختلاف دارند به یک نقطه سربه سری می‌رسند و ما در تاریخ هم نمونه آن را داریم، مثلا امام حسن با معاویه معاهده صلح امضا کردند. طرفین سعی می‌کنند از این معاهده به نفع خودشان استفاده کنند.

وی افزود: برای نقض این معاهده یک پیش‌بینی‌هایی در خود برجام شده و اعلام نقض یک تخلف بزرگ است. نهایت این است که اگر آمریکا آن را نقض کرد، باید با سایر کشورهای معاهده کننده همراهی کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هاشمی‌طبا: از فامیل هایم در کابینه استفاده نمی‌کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..