تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنش میان اصلاح طلبان جوان با سیاست گذاران/لیست تهران بیشتر سیاسی است تا اجرایی

به گزارش افکارنیوز، گمانه زنی ها برای انتخابات شورای شهر آغاز شده و هر روز لیستی پیشنهادی، از سوی جریان ها مطرح می شود. در این میان اصلاح طلبان به عنوان یکی از جریانهای سیاسی با همه گزینه هایشان به میدان آمده اند.

استراتژی مظلوم نمایی از سوی جریان اصلاحات برای دو دهه گذشته،‌اولویت رفتاریشان را در انتخاباتها تشکیل می داد. سخنان اسحاق جهانگیری در اولین مناظره نیز در همین راستا بود. او خود را نماینده اصلاح طلبان دانست و سپس گفت که سالهاست به این جریان ظلم شده است. این استراتژی در این دوره انتخابات تقریبا نخ نما شده است. از یک سو کاندیدای اصلاح طلبان در ریاست جمهوری حضور دارد و از سوی دیگر کمتر کسی از اصلاح طلبان در شورای شهر تایید صلاحیت نشدند.

اما این مساله به سود این جریان تمام نمی شود. اختلافات میان بدنه جوان و اجرایی اصلاحات با سیاست گذاران آنها آنقدر بالا گرفته است که موسوی لاری و محمدرضا عارف در دیدار با جوان این جریان، تهدید شدند. جوانان گفته اند که اگر لیست سیاسی و غیر کارآمد بسته شود دیگر نباید روی حمایت آنها حساب باز کنند.

این اختلاف از آنجایی شروع شد که شورای سیاست گذاری که اکثر آنها وابسته به حزب کارگزاران هستند، تصمیم به ارایه لیست با چهره های سیاسی گرفتند. شخصیت هایی مثل فاطمه راکعی، غلامعلی رجایی،محمود میرلوحی و محمدجواد حق شناس، که بیشتر از آنکه از شهر و شهرداری چیزی بدانند، تمرکزشان بر سیاست است. ورود این افراد به شورای شهر نه تنها برای این جریان بلکه برای کل مردم تهران نگران کننده است چرا که شورای شهر  را از یک نهاد اجتماعی به یک نهاد سیاسی تبدیل خواهند کرد.

اما این تنها عامل اعتراض بدنه جوان به جریان اصلاحات نبود. جوانان اصلاح طلب معتقدند که بدنه اصلی جریان را آنها تشکی می دهند اما سهمشان در قدرت تقریبا هیچ است. آنها معتقدند که افرادی که تا پیش از این در رقابت شورای شهر شرکت کرده و کارنامه ای ندارند نباید در این لیست قرار گیرند. بدنه جوان اصلاح طلبان از عملکرد افرادی همچون سالاری، دوستی و حتی مسجد جامعی ناراضی هستند. از طرف دیگر ورود شخصیت هایی که تا کنون چندین بار در انتخاباتهای دور قبل نتوانسته اند اقبال عمومی کسب کنند نیز برای آنها نارضایتی ایجاد کرده است. نمونه آن صدر اعظم نوری است که تا کنون 2 بار شکست در انتخابات شورا را تجربه کرده است.

اختلافات بدنه جوان جریان اصلاحات با سیاست گذاران بیشتر ناشی از تایید صلاحیت شدن همه افراد است. قدرت طلبی چهره های سیاسی این جریان و عدم اعتماد آنها به جریان جوان، در حال حاضر محل اختلاف است. بعید به نظر می رسد که افرادی همچون کرباسچی،‌کمالی و عارف به انتظارات بدنه جوان وقعی بنهند از این رو باید منتظر انتشار لیست و افزایش تنش در میان بدنه جون با سیاست گذاران این حزب باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنش میان اصلاح طلبان جوان با سیاست گذاران/لیست تهران بیشتر سیاسی است تا اجرایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..