تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران

فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران

 این فتواها پس از سه کنگره سه روزه روحانیون زن در اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان صادر شدند.

این نشست که در شهر 'کایربون' در 'جاوا' برگزار شد، نخستین گردهمایی روحانیون زن مسلمان در جهان محسوب می شود که در آن صدها شرکت کننده از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند و عربستان سعودی حضور داشتند.

با توجه به اینکه ازدواج دختران زیر 18 سال در اندونزی یک معضل اصلی محسوب می شود، روحانیون زن مسلمان در این نشست از دولت این کشور خواستند سن ازدواج دختران را از 16 سال فعلی به 18 سال افزایش دهد.

'لقمان حکیم سیف الدین' وزیر امور مذهبی اندونزی نیز که در این نشست حضور داشت، اعلام کرد مقامات این پیشنهاد را مدنظر قرار می دهند.

صدور فتوا در اندونزی معمولا توسط شورای علمای این کشور انجام می‌شود که مردان حضور غالبی در آن دارند و صدور فتوا توسط زنان امر کم سابقه ای است.

در حالی که شورای علمای اندونزی فتواهایی در خصوص حفاظت از محیط زیست در گذشته صادر کرده است، به ندرت مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می دهد در این شورا مورد توجه قرار می گیرد.

234




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..